[Review] Geschreven door Joost op 2006-03-28 20:10:11

Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Met Star Wars III: Revenge of the Sith werd vorig jaar dan eindelijk de sixpack Star Wars films afgesloten. Uiteraard hield deze film de handjes vast van een grote hoeveelheid games, geschikt voor alle platformen van het moment. De Nintendo DS game van het stel wordt in deze review aan een kritische blik onderworpen.

[url=http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/611/611757/star-wars-revenge-of-the-sith-20050510071143490.jpg][img] http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/611/611757/star-wars-revenge-of-the-sith-20050510071143490.jpg border=0 width=250 [/img][/url] [url=http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/604/604373/star-wars-episode-iii-20050414114745498.jpg][img] http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/604/604373/star-wars-episode-iii-20050414114745498.jpg border=0 width=250 [/img][/url]
Lopen, vechten, lopen, vechten [i]Revenge of the Sith is een game die hangt aan de zijden draadjes van subtiel vechtwerk. Zwaaiend en stekend baan je je met je lichtzwaard een weg door met droids gevulde levels – welke voornamelijk uit ellenlange gangen bestaan die 2D side-scroll actiongames zo kenmerken – en dit natuurlijk in de schoenen van niemand minder dan Anakin Skywalker of Obi-Wan Kenobi – de keuze is aan jou. Logischerwijs beschikken deze twee jedi’s elk over hun eigen unieke jedi moves (in het geval van Anakin zijn deze duister, in het geval van Obi-Wan licht), welke je aan het einde van elke stage kunt opkrikken met de door jou verzamelde punten. Deze punten verzamel je door zo mooi en stijlvol als mogelijk te vechten, hierbij springend en dansend als een volleert acrobaat je lichtzwaard door het staal van een grote hoeveelheid verschillende droids rammend. Weet je het klaar te spelen om uitermate weinig schade op te lopen, dan zijn op het einde van het level nog meer punten jouw deel. En zoals reeds gemeld zijn deze bestemd voor het verbeteren van jedi-force powers. Voor beide characters kun je je punten uit geven aan niet minder dan zes verschillende krachten. Denk hierbij aan het tot de verbeelding sprekende ‘choken’, of het als een boemerang werpen van je lichtzwaard. De powers leuken het an sich duffe en eindeloze vechten op en zorgen voor de nodige afwisseling binnen je krijgstactieken. Want ja, reken er maar op dat je Star Wars III: Revenge of the Sith vaker dan eens je zwaard uit het vet mag trekken. Voor elk hoopje draad en staal dat je afslacht, staat een vers duo, trio, kwartet, of octet aan nieuwe hoopjes draad en staal voor je klaar om aan je lichtzwaard geregen te worden. Onder het motto ‘als je dom bent, moet je met veel wezen’ sluipen ze uit alle hoeken en gaten van de in Star Wars sappen gedompelde levels, maken ze vanaf het plafond een vrije val en staan pardoes plotsklaps voor je neus, uitgerust met laserbeam (kets de kogels van deze wapens terug door met de L-knop op het goede moment te blocken!) of een andersoortig wapen met als doel jou het leven zo zuur mogelijk te maken. Je mag van geluk spreken dat deze vijanden zo nu en dan worden afgetikt door een eindbaas, welke behoorlijk leuk te bevechten zijn, want anders zou je na een leveltje of 4 in een diepe, lange slaap kunnen sukkelen.
[url=http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/604/604373/star-wars-episode-iii-20050414114731546.jpg]

N1 Score: 6.5

+

-

Gekoppelde games

Star Wars: Revenge of the Sith (Nintendo DS)