[Review] Geschreven door Randy1 op 2003-12-06 05:47:59

Crash Bandicoot and The Wrath Of Cortex

De eeuwige strijd om het mascotteschap Nintendo heeft er geen last van, maar bij Sony is het een ander verhaal, want welke game character mag zich nou de mascotte van de Playstation noemen? Dezer dagen zou je waarschijnlijk denken aan Jak, Daxter, Ratchet, Clank of GTA's Tommy Vercetti, maar er was een tijd waarin dat wel anders was.

[img]"http://www.gameqube.nl/viewerscreen.php?screen=crash3.jpg"[/img] ''Oké meneer Bandicoot, de spotlights staan aan, dus gaat u nog zingen of zullen we u meteen af laten vallen voor de volgende ronde van Idols?''
Niemand zal beide characters nu nog koesteren, maar er was een tijd dat Spyro The Dragon en Crash Bandicoot, characters uit de gelijknamige games van Naughty Dogg, een poging tot het verdienen van deze titel deden. Dit kwam allemaal (jammer genoeg) aan een einde dankzij Universal Studio's, die beide licenties overnamen en de characters veranderden in multi-platform-gangers. Spyro maakte eerder dit jaar zijn terugkeer in een matige tot slechte game en iets later was het tijd voor Crash Bandicoot om te showen dat Universal Studio's WEL games kan maken....proest. Dat kunnen ze dus niet... Na die Spyro game, ehm...zelfs al na Universal Studio's Theme Park zal niemand meer verbaasd opkijken als Universal Studio's weer een slechte game op de markt brengt, dus ik ga er ook geen geheim van maken; Crash Bandicoot and the wrath of Cortex toont precies aan waar Universal Studio's goed in is; slopen van franchises en uitbrengen van baggergames.
[img]"http://www.gameqube.nl/viewerscreen.php?screen=crash1.jpg"[/img] Universal weet niets af van realisme in games, aangezien appels nooit zo rijp kunnen worden in zo'n koude omgeving.
Deze Crash Bandicoot game is, netals de voorgangers, een van-achter-bekeken platformer. Je bespringt, bevecht, bedraait en ontwijkt met Crash objecten en tegestanders, die varieren van explosieve TNT-dozen tot gigantische neushoorns die maar al te graag hun neus in jouw zaakje willen steken. Je begint elke speelsessie in een warp-room waar je jezelf naar levels toewarpt en elke warproom eindigt met een eindbaas. Je zou niet zeggen dat je hier een nieuwe game speelt, want de gameplay is identiek aan alle vorige Crash Bandicoot games en dat zijn er nogal wat, heel erg achterhaald dus. Er zijn geen nieuwe features, geen nieuwe uitdagingen, het is één en al déjavu. Je mag de sprong van Playstation naar Next-Gen groot noemen, maar dat de game nog steeds third-person is heeft niets te maken met die sprong. Dat heeft te maken met luiheid. De enige manier waarop je dood gaat in deze game is doordat je ''misspringt'' en dit misspringen doe je alleen omdat je geen goed zicht hebt op de levels. 3-kleine-alinea's game Dit is echt zo'n game die gewoonweg nergens op slaat. Graphics zijn niets meer dan redelijk opgepoetste Playstation graphics en dan zeg ik het nog aardig. Sound, tja, niet goed en niet slecht, maar dat maakt de game niks beter. Ik heb tijdens het spelen van de game gewoon constant het gevoel dat ik het allemaal heb gedaan, en dat heb ik ook. Alleen in levels die ietsjes anders waren en in een tijdperk waarin de graphics, sound en gameplay van Crash Bandicoot nog beter dan goed waren. Dat tijdperk is over, maar deze game trekt je terug het verleden in.
[img]"http://www.gameqube.nl/viewerscreen.php?screen=crash2.jpg"[/img] ''Woohoo, m'n volgende game word een kartgame, misschien kan Universal daar wel wat mee, jeej!"
Ik vind het heel erg vervelend dat Universal Studio's de licenties van Crash en Spyro heeft overgenomen, want Naughty Dogg had deze 2 leuke characters geweldige games kunnen geven, kijk maar naar Jak & Daxter en het nog betere vervolg op die topper. Universal Studio's moet gaan oppassen bij de volgende game die ze maken, want deze Review is 3 kleine alinea's groot, maar dat zijn al meer woorden dan ik had willen schenken aan deze troep.

N1 Score: 5.1

+

-

Gekoppelde games

Crash Bandicoot and The Wrath Of Cortex (Nintendo GameCube)