[Nieuws] Geschreven door Saskia op 2011-02-08 10:07:00

Nintendo wilde Nintendogs op de GameCube en de Wii

Shigeru Miyamoto wilde spelers eigenlijk een hond op televisie groot laten brengen. Waarom dat er niet van gekomen is, werd deze week duidelijk in een interview met Miyamoto, Iwata en Hideki Konno. Nintendogs, het spel waarin de speler een hond kan grootbrengen, was eigenlijk bedoeld voor de GameCube. Hoewel Miyamoto de game het liefst op groot scherm wilde tonen, bleek de Nintendo DS toch de meest praktische applicatie om de software op uit te brengen. Toch werd er nog lange tijd gedacht over een port voor de tweede editie van Nintendogs, maar ditmaal naar de Wii. Ook de Wii ontbeert echter een belangrijk kenmerk om het spelconcept te kunnen realiseren: een microfoon waardoor commando's aan de hond kunnen worden gegeven. De GameCube-eigenaar had bijvoorbeeld in het spel Odama wel de beschikking over een microfoon, maar Nintendo's spelkubus was eerder in de race al afgevallen. De Nintendo 3DS moet alles nog beter gaan maken. Wat betreft de drie heren van Nintendo is dit de ultieme handheld om Nintendogs+cats op te spelen. De Nintendo 3DS beschikt over een voldoende krachtige processor om de fluffy vacht van de hond optimaal weer te geven, wat de aantrekkingskracht van het spel nog verder moet vergroten. Het spel zal verder beschikken over een AR-kaart en de mogelijkheid een activiteitenlog bij te houden. Het oorspronkelijke idee was om zestien verschillende Nintendogs 3DS-games uit te brengen, gebundeld in reeksen van vier, waarbij de koper het spel op ras uit zou kunnen kiezen. Uiteindelijk bleven er drie versies over; Nintendogs met Franse Bulldog, Golden Retriever en Toy Poedel. Alle drie de versies zullen op 25 maart aanstaande bij de Europese launch van de Nintendo 3DS beschikbaar zijn. In onderstaande video zijn beelden van de gameplay te bewonderen.

Gekoppelde games

Nintendogs (Nintendo DS)

Nintendogs + cats (Nintendo 3DS)