[Nieuws] Geschreven door Quint op 2012-06-07 21:40:00

Miyamoto praat over de nieuwe The Legend of Zelda voor de Wii U

Shigeru Miyamoto laat wat woorden los over de ontwikkeling van The Legend of Zelda voor de Wii U. De E3 van vorig jaar stond vooral in het teken van één techdemo: de The Legend of Zelda voor de Wii U. De demo werd getoond om te laten zien hoe een The Legend of Zelda er op de Wii U uit zou kunnen zien. De The Legend of Zelda-reeks schitterde dit jaar door afwezigheid en was enkel te zien in de vorm van een minigame in Nintendo Land waar Mii's de hoofdrol in speelden. De website Entertainment Weekly voelde de bedenker van The Legend of Zelda-reeks, Miyamoto, dan ook aan de tand en vroeg hem naar zijn plannen met The Legend of Zelda Wii U waarop Shigeru antwoordde (vertaald): [QUOTE]"De techdemo van vorig jaar was een experiment om wat HD-beelden te tonen. En natuurlijk, wanneer je daar naar kijkt, dan krijg je de positieve reactie dat het simpelweg hebben van HD-visuals in een Zelda-game de game echt fantastisch eruit kan laten zien en het een soort van hoog kwaliteitsgevoel krijgt. Maar iets wat interessant is, is dat we zien hoe smaken worden verruimd door videogames en dat je sommige mensen hebt die meer van casual ervaringen houden en dat je mensen hebt die van een dusdanige diepte-ervaring houden. Logischerwijs, als een bedrijf dat games maakt sinds een hele lange tijd, hebben we de neiging om aan de kant te zitten van de meer diepe, lange kant van zaken. Maar wat we ons echt constant blijven afvragen, zoals we altijd hebben gedaan over de jaren, is 'Wat is het meest belangrijke element van Zelda wanneer we proberen om een Zelda-game te maken die een heleboel spelers kunnen spelen?'. Dus we hebben een aantal experimenten waar we mee bezig zijn en wanneer we besloten hebben dat we het juiste antwoord hebben gevonden op de vraag hoe we een Zelda kunnen brengen voor een groot publiek, dan zullen we het maar al te graag aankondigen."[/QUOTE] Miyamoto lijkt met deze uitspraak terug te refereren naar zijn eerdere uitspraak waarin hij zei dat de Wii U een "echte HD-Zelda krijgt en dat we een heleboel diepe ervaringen meemaken wanneer het aankomt op de visuele stijl." Ook Satoru Iwata, de president van Nintendo, gaf eerder aan dat "alles uit de kast wordt gehaald voor de nieuwe The Legend of Zelda voor de Wii U op grafisch gebied". Entertainment Weekly reageerde op bovenstaand verhaal door te vragen of Nintendo nog in de Research & Development-fase zit van de nieuwe Zelda-game. Miyamoto antwoordde (vertaald): [QUOTE]"Dat klopt. Met de laatste game, Skyward Sword, was het een game die je met motion controls moest besturen om wapens en een hoop verschillende items te gebruiken en ik vond dat dat heel leuk was. Echter, er waren mensen die daar niet toe in staat waren of het niet zo leuk vonden en halverwege stopten met spelen. Dus we zitten nu in de fase dat we terugkijken naar wat heel goed werkte en wat er tot nu toe miste en hoe we vanuit daar verder kunnen gaan."[/QUOTE] Met de Wii U Pro-controller, de Wii U-GamePad en de Wii Remote die allemaal inzetbaar zijn voor de Wii U zou het mogelijk zijn dat Nintendo er uiteindelijk voor kiest om een The Legend of Zelda uit te brengen die zowel 'klassieke controls' als motion controls ondersteunt. Als het echter aan Eiji Aonuma ligt, de producer van de The Legend of Zelda-serie, dan gaan we niet meer terug naar knoppen in de The Legend of Zelda-games. Dit zegt echter niet veel, want Shigeru Miyamoto heeft het laatste woord en begeleidt het project hoogstpersoonlijk. Wat zouden jullie van het idee vinden dat The Legend of Zelda voor de Wii U verschillende besturingstypes zou ondersteunen? Deel het in de reacties!

Gekoppelde games

The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Wii U)