[Nieuws] Geschreven door Benjamin op 2012-06-14 10:50:00

Timer waarschijnlijk weer terug van weggeweest in Pikmin 3

De timer uit het eerste deel keert waarschijnlijk weer terug. In het eerste deel van de Pikmin-serie was er een timer aanwezig waarbinnen je een 'level' diende te halen. Deze timer zorgde voor meer druk bij de speler waardoor menig gamer klaagde dat je niet op je gemak een gebied kon ontdekken. In het tweede deel is deze timer eruit gehaald, waardoor je in die game meer op ontdekkingstocht kon gaan. Dit ging dan echter wel weer ten koste van de uitdaging. In een interview van Kotaku met Shigeru Miyamoto is de vraag gesteld of er een vorm van tijdsdruk aanwezig is in de hoofdmode van Pikmin 3. Miyamoto gaf daar het volgende antwoord op (vertaald):

"Persoonlijk hou ik erg van timer-gebaseerde uitdagingen. Als je het voor het eerst speelt, voel je je een beetje nerveus of je voelt je onder druk gezet door de tijd. Geleidelijk aan keer je terug naar de game en probeer je het opnieuw en word je kalmer en kun je beter nadenken over hoe je de game aan gaat pakken. Met Pikmin 2 probeerde het ontwikkelteam een game te creƫren met meer vrijheid. Deze keer probeer ik meer kracht te zetten achter mijn eigen mening."
Het lijkt er hiermee op dat we in Pikmin 3 weer timer-gebaseerde uitdagingen voorgeschoteld zullen krijgen al is dit nog niet 100% zeker. Pikmin 3 moet ten tijde van de Wii U-lancering in de winkels liggen, eind dit jaar.

Gekoppelde games

Pikmin 3 (Wii U)