[Nieuws] Geschreven door Benjamin op 2012-06-22 09:12:00

Nieuwe Super Smash Bros.-games ontwikkeld in samenwerking met Namco

Nintendo heeft een partner gevonden om de nieuwe Super Smash Bros.-games mee te ontwikkelen. De ontwikkeling van de nieuwe Super Smash Bros.-games zal een hele klus worden. Naast het feit dat deze serie altijd al veel content heeft, worden de games nu voor twee platforms ontwikkeld, namelijk de Nintendo 3DS en Wii U. Masahiro Sakurai, die net als bij de vorige delen ook nu aan het hoofd staat van de ontwikkeling, liet eerder al weten dat hij langer de tijd nodig heeft dan mensen hopen. Ook heeft hij eerder aangegeven op zoek te willen gaan naar de beste mensen en die heeft hij nu gevonden. Ontwikkelaars van Namco Bandai en Namco Bandai Studios helpen Sakurai met het ontwikkelen van de game. In een officieel statement door Nintendo en de ontwikkelaars, is deze samenwerking bekend gemaakt. Onder andere de regisseur van de Tales of-serie, audiovisuele regisseur van Soulcalibur-serie en het ontwikkelteam van de Tekken-reeks helpen mee. Hieronder vind je de directe quotes van Masaya Kobayashi van Namco Bandai Studios en Masahiro Sakurai van Sora.

"Hallo allemaal! Ik ben Masaya Kobayashi van NAMCO BANDAI Studio. Het is een hele eer voor mij om deel uit te maken van het Super Smash Bros.-team en om samen te werken met meneer Sakurai. De serie is populair over de hele wereld en Japan is er erg trots op.

Om meneer Sakurai een eer te bewijzen, willen we dit project uitvoeren met het beste personeel dat NAMCO BANDAI te beiden heeft! Yoshihito Higuchi, de producent en regisseur van de "Tales"-serie, Tetsuya Akatsuka, producent en regisseur van "Mobile Suit Gundam: Extreme Vs.", de audiovisuele regisseur van de "SoulCalibur"-serie, het primaire ontwikkelteam van de "TEKKEN"-serie... en dat is slechts het begin.

Al de belangrijkste spelmakers van NAMCO BANDAI hebben zich verzameld om een nog nooit eerder gezien 'dream team' op te richten voor dit project.

We zullen onze ervaring en kennis wat betreft het ontwikkelen van actie-/vechtspellen en technische- en organisatiekracht ten volle benutten en we beloven je hierbij dat we de beste, meest overtuigende "Super Smash Bros."-spellen ooit zullen ontwikkelen! Mis ze niet!"
"Hallo, ik ben Masahiro Sakurai, regisseur van de Super Smash Bros.-serie.

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat het enige moment dat een creatief product echt tot leven komt, het moment is dat het daadwerkelijk voor je ligt.

Dat gezegd, realiseer ik me dat als we de ontwikkelstructuur van het nieuwe Super Smash Bros.-spel geheim houden, dit alleen maar meer en meer speculatie zal veroorzaken. Op die manier zou ik het spel niet in vrijheid kunnen ontwikkelen. Daarom hebben we besloten om dit nieuws nu aan te kondigen, hoewel het nog vroeg is.

Ik zou erg graag meer informatie willen geven, maar op dit moment hou ik nog even mijn lippen gesloten...tot ik je echt iets substantieels kan laten zien.

Het project is pas heel kort geleden van start gegaan. Houd in gedachten dat we niet alleen gelijktijdig twee titels ontwikkelen, maar dat we ze hebben aangekondigd voordat de daadwerkelijke ontwikkeling begonnen is. Ik ben dus bang dat je nog even moet wachten. Even geduld alsjeblieft.

Op dit moment wordt het prototype ontwikkeld door NAMCO BANDAI Games en het speciale team van NAMCO BANDAI Studio ziet er erg goed en efficiƫnt uit. Het hele team is ard aan het werk om voordeel te halen uit het feit dat er versies voor twee verschillende systemen zullen zijn en om zo leuk mogelijke nieuwe gameplay-elementen aan te bieden. Dank je wel!"

Gekoppelde games

Super Smash Bros. for Wii U (Wii U)

Super Smash Bros. for Nintendo 3DS (Nintendo 3DS)