[Nieuws] Geschreven door Kitty op 2012-10-05 18:57:00

Vele nieuwe sticker-details en verhaal-details Paper Mario: Sticker Star

Er zijn nog enkele nieuwe details bekend gemaakt over Paper Mario: Sticker Star. In Paper Mario: Sticker Star staan stickers centraal. Deze stickers kun je onder andere gebruiken om puzzels in de omgeving op te lossen, maar ze zijn ook inzetbaar als voorwerp in gevechten. Eerder deze week plaatsten we al veel andere details over het spel. Je metgezel Kersti zal meteen verschijnen nadat Bowser Mario knock-out heeft geslagen. Bowser heeft letterlijk de stad opgerold in een reusachtige rol. Mario moet de hulp van een paar dozijn Toads inroepen, die hem moeten helpen met de stad weer uitrollen.

In Paper Mario: Sticker Star zul je geen partners krijgen, waardoor Mario alleen vecht. Ook kun je niet langer experiencepoints verdienen met vechten, waardoor Mario zelf ook niet langer in level kan stijgen. Hoe meer je in het spel vordert, hoe hoger level de stickers zullen hebben die je kunt vinden. Een standaard jump-sticker doet bijvoorbeeld vijf punten schade, maar latere stickers veroorzaken tien punten schade. Het level van een sticker geeft aan hoe vaak je een vijand kunt raken. Let er echter op dat sommige vijanden zichzelf kunnen opvouwen, zodat ze scherpe punten hebben waarmee ze kunnen aanvallen. Je gebruikt één sticker per beurt, tenzij je een Battle Spinner gebruikt. Dit is een gokmachine die je met vijftien coins kunt omkopen zodat je tenminste twee aanvallen kunt gebruiken. Met nog eens dertig coins kun je ervoor zorgen dat de spinner langzamer draait, zodat je gemakkelijker een betere winst kunt behalen. Je kunt de Battle Spinner in elke beurt gebruiken. De prijs gaat omhoog per keer dat je hem in één gevecht gebruikt. Er zijn ook 'things' te verzamelen. Dit zijn grotere items die je kunt gebruiken en vier plaatsen in je album innemen. Zit je album eenmaal vol, dan zul je keuzes moeten maken welke stickers je mee wil nemen. Als je niet genoeg stickers hebt, kun je wegrennen van het gevecht, of verliezen. Om eindbazen te verslaan heb je meestal specifieke stickers nodig die het gevecht gemakkelijker maken. De levels van de stickers zijn 'normaal', 'goud', 'zilver', 'shiny' en 'kristal'. De shiny stickers zullen ook anders reflecteren wanneer je je Nintendo 3DS beweegt.

De nadruk van het spel ligt op het verkennen van de omgeving. Je kunt niet zomaar elk pad oplopen: soms is het nodig om ergens anders nog iets te vinden of te onderzoeken. Levels die niet helemaal zijn onderzocht, zullen worden gemarkeerd. Zo zie je dat je nog iets te doen hebt. In elk level zal een extra pad zitten dat je kunt gebruiken als uitgang. Je zult door het hele spel heen stickers kunnen vinden. Zo kan Mario bijvoorbeeld kartonnen plasjes omdraaien om te kijken wat eronder ligt. Soms is ook de vage omlijning van een deur te zien. Hier kun je stickers aan toevoegen, waardoor je later geheime gebieden kunt betreden. Sommige bloemen geven zo'n plaats aan, of geven aan dat er ergens een geheim block is. Je kunt HP verdienen door speciale hartjes te vinden, of door Toads te helpen die daarom vragen. Voorbeelden van levels zijn in wereld één Warm Fuzzy Plains, in wereld twee Drybake Desert en in wereld drie Leaflitter Path. In wereld één zul je herhaaldelijk met Goomba soldaten moeten vechten in de Bouquet Gardens, Hither Thither Hill en aan het einde in Goomba Fortress dat bewaakt wordt door Bomb-ombs. Je kunt niet meteen elk level doorlopen. Soms wordt je gedwongen terug te keren, bijvoorbeeld door een reusachtige Wiggler die op je pad ligt te slapen en niet wakker wil worden. Paper Mario: Sticker Star verschijnt op 7 december 2012 in Europa op de Nintendo 3DS.

Gekoppelde games

Paper Mario: Sticker Star (Nintendo 3DS)