[Nieuws] Geschreven door Quint op 2012-11-18 03:32:34

Ontwikkelaars van Wii U eShop-games bepalen zelf hun prijsstelling en patches zijn gratis

De marketing manager van ontwikkelaar Frozenbyte, Mikael Haveri, laat tegenover IGN weten dat ontwikkelaars voor de Wii U eShop zelf mogen bepalen wat de prijs voor hun game wordt. Ontwikkelaar Frozenbyte heeft onlangs de ontwikkeling van Trine 2: Director's Cut voor de Wii U eShop afgerond zodat de game de Amerikaanse release van de Wii U eShop van vandaag kon halen. Trine 2: Director's Cut gooide hierbij in tussentijdse demo's hoge ogen, waardoor er genoeg reden was om veel aandacht te besteden aan de game. Zo gaf Frozenbyte's marketing manager Mikael Haveri regelmatig interviews, maar in zijn nieuwste interview kwam pas echt zeer interessante informatie naar buiten. Zo laat hij tegenover IGN weten dat Nintendo een hele andere tactiek hanteert met de Wii U eShop en ontwikkelaars hierdoor zelf hun prijzen mogen bepalen (vertaald): [QUOTE]"Dat is hetgeen waar we van houden aan de nieuwe eShop. Wij bepalen de prijs van onze producten met wat basis-instructies van de grote jongens. De weg hier naartoe komt volledig van Nintendo af en het is duidelijk dat hun vorige toepassingen niet goed genoeg waren. We kunnen onze eigen prijzen bepalen en daarop inspelen aan de hand van onze verkopen, wanneer we maar willen. Het lijkt erg veel op hetgeen dat Apple en Steam doen op dit moment en het is zeer indie-ontwikkelaarvriendelijk."[/QUOTE] Haveri vervolgde zijn verhaal door te stellen dat het uitbrengen van patches, om bijvoorbeeld glitches uit een game te halen, niet langer geld kosten (vertaald): [QUOTE]"Nintendo heeft alle oude methodes uit het raam gegooid. Simpel gezegd hebben ze ons verteld dat er geen minimale betalingen gedaan moeten worden voor elke patch, hetgeen vrij hoog was op de meeste platformen, en we mogen onze game zo vaak updaten als we willen. Dit is gigantisch voor indie-ontwikkelaars."[/QUOTE]

Gekoppelde games

Trine 2: Director's Cut (Wii U eShop)