[Nieuws] Geschreven door Quint op 2013-01-02 20:38:35

Shigeru Miyamoto bevestigt de terugkomst van de timer in Pikmin 3

Shigeru Miyamoto laat tegenover het blad GamesMaster weten dat Pikmin 3 terugkeert naar haar roots. Pikmin voor de Nintendo GameCube was een strategische game waarin je met kleine wezentjes op tactische wijze binnen een bepaald tijdslimiet zoveel mogelijk onderdelen voor je kapotte voertuig moest zien te vinden. Je kreeg hierbij de beschikking over verschillende Pikmin die ieder aparte eigenschappen kenden, zoals de mogelijkheid om vuur of water te weerstaan. In Pikmin 2 werd het concept van de timer overboord gegooid, waardoor spelers niet langer de druk kende om zo snel mogelijk allerlei objecten te verzamelen. Shigeru Miyamoto was hier echter niet over te spreken. Het was dan ook niet heel verrassend dat op 14 juni 2012 de eerste geluiden verschenen dat de welbekende timer in Pikmin 3 terug zou keren. Vandaag laat Pikmin-bedenker Shigeru Miyamoto weten dat zijn overtuigingskracht heeft gewerkt en dat de timer inderdaad terugkeert (vertaald): [QUOTE]"De timer is iets waar al het personeel lang over heeft gedebatteerd toen we na gingen denken over de richting die Pikmin 3 in zou gaan. Allereerst zagen we door naar Pikmin 1 te kijken dat het spel niet gemakkelijk was voor spelers om te spelen, en dat het zo nu en dan stressvol was. Ons hoofddoel met Pikmin 2 was dan ook om van zoveel mogelijk stress af te komen, zodat het gebruikersvriendelijker zou worden. Maar ik kon me daar niet helemaal in vinden. Hetgeen Pikmin 1 deed, was precies dat wat ik wilde reproduceren en wat ik ook expres zo had gemaakt, zodat Pikmin 1 een strategische game zou worden. Toen we begonnen met de ontwikkeling van Pikmin 3 heb ik de belangrijkste personen van het team dat werkte aan Pikmin 2 bijeen geroepen en heb ik met ze gesproken over waarom ik dacht dat het belangrijk was dat we terug zouden gaan naar de basis van Pikmin 1. Of eigenlijk moet ik zeggen dat mijn baan in die tijd voor de helft niet bestond uit praten, maar uit het overtuigen van die mensen om ze te laten begrijpen wat ik bedoelde en om ze zo in te laten stemmen met mijn idee."[/QUOTE] Vind jij de terugkeer van de timer een goed gegeven voor Pikmin 3 of had je het liever geen timer zoals in Pikmin 2 gehad? Laat het weten in de reacties hieronder!

Gekoppelde games

Pikmin 3 (Wii U)