[Nieuws] Geschreven door Kitty op 2013-01-05 17:03:25

NetherRealm spreekt over invloed Mortal Kombat 9 bij Injustice: Gods Among Us

Adam Urbano, Senior Producer bij NetherRealm, sprak over de invloed van Mortal Kombat 9 bij het maken van Injustice: Gods Among Us. In Injustice: Gods Among Us komen allerlei superhelden en slechteriken uit het DC Comics-universum bijeen om met elkaar de strijd aan te gaan. De lijn tussen goed en kwaad is vervaagd en dus iedereen kan tegen iedereen vechten. Mortal Kombat 9 was de eerste game in het fighter-genre dat bij NetherRealm Studio's werd gemaakt. Volgens de Senior Producer van het bedrijf, Adam Urbano, heeft het team dat nu werkt aan Injustice: Gods Among Us veel geleerd van het Mortal Kombat 9-project (vertaald):

"Aan de ene kant van het spectrum hebben we van Mortal Kombat 9 geleerd wat werkt en aan de andere kant hebben we geleerd waar we niets aan moeten veranderen. We behouden een hoop belangrijke features, zoals geweldige 3D-graphics op een 2D-achtergrond, de behoefte aan diepte in tournament-levels en het succes van een hoop speelbare personages op alle niveaus van ervaring. We willen in Injustice: Gods Among Us meer inhoud toevoegen dan we hadden in Mortal Kombat 9."
De Senior Producer sprak ook over het belang van het verbeteren van DLC en netplay.
"We hebben een hoop aandacht besteed aan de dingen waarvan we weten dat ze verbeterd moeten worden. We waren niet tevreden met de manier waarop we omgingen met de 'compatibility packs' voor DLC play, dus hebben we een heel nieuw systeem dat spelers verzekert van het krijgen van de inhoud die ze nodig hebben. Ook hebben we twee jaar gefocust op netplay, waarbij we ons realiseerden dat niks belangrijker is dan een game launch met een solide, goede fundamentele code."
Injustice: Gods Among Us ligt in april 2013 in de Europese winkels voor onder meer de Wii U.

Gekoppelde games

Injustice: Gods Among Us (Wii U)