[Media] Geschreven door Mink op 2013-02-06 19:26:00

[UPD] Nieuwe info omtrent ontwikkeling, een scan en vele video's Dragon Quest VII

Vandaag is er één nieuwe scan en nieuwe informatie omtrent Dragon Quest VII voor de Nintendo 3DS online verschenen. Dragon Quest VII voor de Nintendo 3DS is een remake van het origineel voor de PlayStation uit 2000. In de Dragon Quest VII-remake zal het verhaal hetzelfde blijven als in het origineel. Ook zal het character design van dezelfde man komen: manga tekenaar Akira Toriyama, onder andere bekend van Dragon Ball. Echter, er zullen ook verschillen zijn. Zo is de game dit keer volledig driedimensionaal waardoor de sprites plaatsmaken voor polygonen. Daarnaast zit StreetPass in het spel verwerkt, zal het spel gemakkelijker te spelen zijn qua besturing en zal de muziek ditmaal afkomstig zijn van Koichi Sugiyama, die eerder de muziek van Dragon Quest VIII verzorgde. De game blijft wel een typische RPG: veel puzzelen en turn based gevechten. Het spel draait om Hero die naar het verleden moet reizen om het gevaar, dat zich schuil houdt op verschillende eilanden, te verslaan. Eerder hadden we een Japanse tv-reclame en nieuwe screenshots van Dragon Quest VII voor de Nintendo 3DS. Vandaag hebben we één nieuwe scan en nieuwe informatie van deze Nintendo 3DS-titel. In een interview met Dragon Quest-producer Noriyoshi Fujimoto en ArtePiazza’s Shintaro Mashima praten de twee producers over de ontwikkeling van de Nintendo 3DS-remake van Dragon Quest VII. Fujimoto had altijd al een remake willen maken van Dragon Quest VII voor een draagbaar systeem. Aangezien Dragon Quest VII oorspronkelijk voorafgaande van het digitale tijdperk was gemaakt, waren alle documenten nog met de hand geschreven en stond alles nog op papier. Het aantal documenten van Dragon Quest VII waren extreem hoog, meer dan alle andere series samen. Toen een Nintendo 3DS-remake aan het woord kwam, maakten Square Enix en ArtePiazza zich klaar om iedere bladzijde te lezen. Het was een "nu of nooit"-situatie om een Dragon Quest VII-remake te maken. Toen ArtePiazza en Square Enix samen een team vormden, moesten ze alleen al door 40 boeken vol met scenario gaan. Het kostte ze ongeveer één jaar om alle boeken en documenten te digitaliseren. Terwijl ze hiermee bezig waren, bedachten ze nieuwe manieren om de Nintendo 3DS-remake te perfectioneren.

De oorspronkelijke Dragon Quest VII voor de Playstation zou de eerste Dragon Quest zijn die geheel in een driedimensionale wereld speelbaar zou zijn. Er werd veel tijd besteed aan deze nieuwe mogelijkheden terwijl men wel het oude Dragon Quest-gevoel wilde behouden. Omdat er vandaag de dag betere technologie beschikbaar is, is het maken van een driedimensionale game geen probleem meer. Echter, met de Nintendo 3DS gingen de ontwikkelaars nadenken over het 3D-effect, omdat dat nu een unieke toepassing is. Fujimoto is daarop de originele versie van het spel gaan spelen om creativiteit op te doen. Samen met Yuji Hori, de bedenker van de Dragon Quest-serie, kwamen ze tot de conclusie dat de originele versie zeer moeilijk was. De originele versie was daarbij een puzzel oplossende avontuurlijke game. Fujimoto vond zelf dat sommige puzzels te veel energie kostte en zeer frustrerend waren. De Nintendo 3DS-remake zou deze problemen niet kennen dankzij nieuwe mogelijkheden zoals de Stone Shard Radars en het verbeteren van de algemene gameplay. Een andere grote verbetering die is doorgevoerd, is het eerste gevecht. In de oorspronkelijke versie kwam een speler pas na één uur bij het eerste gevecht. In de remake wordt het vechtsysteem eerder geïntroduceerd zodat spelers eerder kunnen genieten van hun avontuur. Het idee achter de remake is om het spel toegankelijker te maken en niet om het spel gemakkelijker te maken. De remake geeft je meer keuzes, of je wilt vechten of juist puzzels wil oplossen, om zo de snelheid in de game terug te brengen. De vijanden zijn echter net zo sterk als voorheen. Wel zullen sommige vormen van magie eerder beschikbaar zijn. In de Nintendo 3DS-versie zullen er ook nieuwe kledij aanwezig zijn voor een bepaalde class. De reden hierachter is dat in de oorspronkelijke versie iedere class er exact hetzelfde uitzag. Deze kledij, en al het andere in Dragon Quest VII, kun je bekijken vanaf twee verschillende punten. Je kunt altijd tussen deze twee punten kiezen en veranderen. Dragon Quest VII ligt vanaf morgen, 7 februari in de Japanse winkelrekken. Er is vooralsnog geen Europese versie van de game aangekondigd, maar gezien de recente geschiedenis van de reeks is de kans groot dat het spel hier uiteindelijk wel zal verschijnen. Famitsu beoordeelde de game deze week met een 9/9/8/9. *UPDATE 06-02-2013 19:26* Er is ook behoorlijk wat bewegend beeldmateriaal van de game vrijgegeven, wat je hieronder vindt:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4IKOPWuQ6zU" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen>

Gekoppelde games

Dragon Quest VII: Fragments of the Forgotten Past (Nintendo 3DS)