[Nieuws] Geschreven door Kitty op 2013-02-15 17:27:11

Dragon Quest VII-team spreekt over verbeteringen in Nintendo 3DS-versie

In een interview van Satoru Iwata met het team de Dragon Quest VII remake voor de Nintendo 3DS wordt verteld wat er allemaal zo goed is aan deze versie. De Dragon Quest VII remake voor de Nintendo 3DS is recent uitgekomen in Japan. Het is een RPG pur sang: veel puzzelen en turn based gevechten. De game volgt Hero wanneer hij een geheim ontdekt over een mysterieus eiland in de buurt van zijn thuisland Estard. In eeuwenoude ruïnes worden Hero en zijn vrienden getransporteerd naar het verleden van verschillende eilanden. Ze krijgen de taak mee om het gevaar te verslaan in elke nieuwe locatie. Ontwikkeling Creator Yuuji Horii sprak over de ontwikkeling van de game. Dragon Quest VII kwam in 2000 voor het eerst uit op de PlayStation. Omdat dit het eerste spel was op een disc in plaats van een cartridge, was er voor de developers veel meer ruimte voor nieuwe ideeën. Omdat dit er zo veel waren, besloot Horii dat het spel anders aangepakt zou worden, waardoor er meer puzzels aan het spel werden toegevoegd, gelijkend aan de game MYST. Hierdoor was er meer te onderzoeken in de grote gebieden in de game. Noriyoshi Fujimoto, producer van de remake voor de Nintendo 3DS, vertelde over versie van Dragon Quest VII (vertaald)

"Deze versie van Dragon Quest VII is makkelijk om te begrijpen, ondubbelzinnig en rustgevend."
Verschillen Nintendo 3DS-versie Hoewel verdwaald raken in het originele spel deel uitmaakte van het speelplezier, vond het team dat het publiek sindsdien is veranderd. De ontwikkelaars zijn bang dat het publiek zal stoppen met spelen zodra iets saai of vermoeiend lijkt te zijn, dus er zijn een aantal tweaks toegevoegd. Zo is er een gids toegevoegd waarmee de speler enigszins sturing krijgt tijdens het spelen. Het spel houdt al je voortgang bij en herinnert je aan je doel wanneer je op een zijpad terecht komt. Deze verandering zorgt ervoor dat nieuwe spelers het spel makkelijker kunnen begrijpen, maar ook dat fans nog steeds kunnen genieten van het origineel. Ook is het beroepensysteem veranderd. In de Nintendo 3DS-versie kun je veranderen van beroep als je dit wilt, maar je kunt maar één beroep tegelijkertijd doen. Dit is om te voorkomen dat spelers skills van eerdere beroepen kunnen overdragen, waardoor eigenlijk het het kiezen van een rol geen doel meer kent. Ook wordt gebruikgemaakt van de StreetPass-functie van de Nintendo 3DS. Immigrant Town is een stad die verandert op basis van welke gerecruteerde personages er wonen. In het originele spel konden immigranten worden geruild met behulp van memory cards, maar nu kan dit automatisch worden gedaan met behulp van StreetPass. Verkochte exemplaren Dragon Quest VII verkocht in Japan in de eerste week maar liefst 827.922 exemplaren. Dit is een bijzonder hoog aantal, maar Dragon Quest VI verkocht in 2010 in de eerste week 906.548 exemplaren. De Dragon Quest IV remake verkocht 597.301 stuks en Dragon Quest V 643.764. Hier moet bij gemeld worden dat de remake van Dragon Quest VI werd uitgebracht op de Nintendo DS toen er 25 miljoen gebruikers waren. Nu, met de Nintendo 3DS, is er in Japan ongeveer de helft van dit aantal gebruikers. Dragon Quest VII ligt sinds 7 februari 2013 in de Japanse winkelrekken. Er is vooralsnog geen Europese versie van de game aangekondigd, maar gezien de recente geschiedenis van de reeks is de kans groot dat het spel hier uiteindelijk wel zal verschijnen.

Gekoppelde games

Dragon Quest VII: Fragments of the Forgotten Past (Nintendo 3DS)