[Nieuws] Geschreven door Roland op 2013-03-08 02:04:00

Conception II aangekondigd voor de Nintendo 3DS met eerste beelden en details

Het Japanse tijdschrift Famitsu heeft zojuist bekend gemaakt dat Conception II: Guidance of the Seven Stars and Mazuru’s Nightmare naar de Nintendo 3DS komt. Conception II: Guidance of the Seven Stars and Mazuru’s Nightmare is het vervolg op de PSP-game Conception: Please Have My Babies die alleen in Japan is verschenen. Conception II wordt ontwikkeld door Spike Chunsoft en komt uit voor de Nintendo 3DS en de PlayStation Vita. Conception II wordt geproduceerd door Yuuichirou Saitou en Yoshinori Terasawa, bekend van onder andere Shinobido: Way of the Ninja en de Way of the Samurai-serie. Ook de muziek wordt niet door de minste gecomponeerd: Masato Kouda, die onder andere bekend is van de soundtrack van de Monster Hunter-, Devil May Cry - en Marvel vs. Capcom-games. Conception II speelt zich af in een fantasiewereld, in een fort-stad die gelegen is op een afgelegen eiland. De hoofdpersoon, wiens naam vooralsnog onbekend is, bezit de mogelijkheid om 'Ether' te produceren: een kracht die gebruik maakt van de krachten van de sterren. Deze kracht heeft hij, omdat hij de enige 'Marebito' is ter wereld. Met deze krachten kan de protagonist samen met de heldin Fuuko 'sterrenkinderen' maken. Deze sterrenkinderen kunnen opgevoed en getraind worden door de speler om vervolgens de kerkers, ook wel 'Mazuru Cirkels' genoemd, te verlossen van het kwaad. Samen met zijn twee zwaarden en Fuuko probeert het hoofdpersonage de monsters in de kerkers te verslaan met behulp van de sterrenkinderen. Fuuko is een heldin en de eerste discipel die de hoofdpersoon tegenkomt. Ze heeft een heldere en dappere persoonlijkheid en maakt in gevechten gebruik van het krachtige pistool de 'Mazuru Breaker'. Ook een klasgenoot van de hoofdpersoon, Kurotsugu, staat klaar voor hulp en advies, maar ze laat zich als persoon gemakkelijk afleiden.

De speler zal met de sterrenkinderen die gemaakt zijn door de protagonist en de heldin vechten tegen het kwaad in een totaal van acht verschillende Mazuru Cirkels. De eerste Mazuru Cirkel die ooit is gemaakt in de wereld van Conception II is het Labyrint van Mortal Sin. Naast het Labyrint van Mortal Sin zijn er nog zeven andere Mazuru Cirkels die allemaal gebaseerd zijn op de zeven zonden. In deze kerkers kan de heldin de protagonist te hulp schieten terwijl de speler met de sterrenkinderen vecht tegen de vele vijanden. In tegenstelling tot het eerste deel zullen de kerkers in Conception II bij elk bezoek anders zijn en zal er meer interactie plaatsvinden tussen de personages. Het gevechtssysteem is nagenoeg hetzelfde als in het eerste deel van Conception: turn-based waarbij ook de positie waarin je staat, invloed heeft op de aanvallen die je uitvoert. Echter, het Japanse blad Famitsu stelt dat er nu meer strategie in het spel zal zitten. Daarnaast moet het spel qua lengte ongeveer twee keer zo lang zijn dan het eerste deel, wat het totaal op zo'n 100 uur aan gameplay geeft. Dit is mede te danken omdat er volgens Famitsu nu ook tien keer zoveel vijanden in het spel aanwezig zijn. Conception II: Guidance of the Seven Stars and Mazuru’s Nightmare staat gepland voor een release in de zomer van 2013 in Japan voor de Nintendo 3DS. Wanneer en of de game naar Europa komt, is nog niet bekend.

Gekoppelde games

Conception II: Children of the Seven Stars (Nintendo 3DS eShop)