[Nieuws] Geschreven door Kitty op 2013-03-15 18:29:34

Unieke helden en meer in nieuwe details Cloudberry Kingdom

Er zijn nieuwe details verschenen over Cloudberry Kingdom voor de Wii U eShop. Cloudberry Kingdom is een platformer voor de Wii U eShop die zijn moeilijkheidsgraad aan zal passen aan de hand van jouw prestaties. Echter, over het algemeen is de game behoorlijk pittig en is hij bedoeld voor liefhebbers van het platformgenre. Cloudberry Kingdom zal naast een singleplayer-ervaring ook volledige ondersteuning voor Miiverse kennen en zal online leaderboards bijhouden. Je speelt als Bob, een ridder die met pensioen is gegaan, maar nog één daad wil verrichten voordat hij er echt mee ophoudt: het redden van de prinses die hij in zijn jongere jaren nooit wist te redden. Oneindig aantal levels Er is een oneindige hoeveelheid 2D-side-scrolling-werelden. Story mode heeft levels die speciaal gemaakt zijn. In de Arcade en de Free play mode kunnen random levels worden gegenereerd. In Arcade mode wordt dit door de computer gedaan, in de Free play mode kun je levels zelf ontwerpen. Je kunt hier dan zelf kiezen voor bijvoorbeeld het aantal platforms of obstakels dat je wilt, of hoe lang het level zal zijn. Een andere modus is Escalation, waarbij je je een weg vecht door eindeloze levels. In het pauzemenu kun je zien hoe de computer door het level loopt. Deze kan je dan een weg laten zien, of de slow-motion activeren. Deze opties van de computer kun je echter alleen gebruiken wanneer je genoeg kristallen hebt verzameld. Unieke vaardigheden voor elke held Alle helden hebben verschillende vaardigheden. Zo heeft Jetman een rugzak die kleine raketjes erin heeft. Wheelie is een man die geketend is aan een grote steen en heeft een jack-o'-lantern als hoofd. Sommige personages hebben geen uniek talent, zoals Hero in a Box. Deze kan niet teruglopen of vooruit lopen, maar slechts het level volgen dat vanzelf scrollt. Elk personage rent en springt op een andere manier. Invloed van Mario 3 Lead Developer Jordan Fisher is bij het maken van het spel beïnvloed daar SNES Mario-spellen, maar vaak wilde hij telkens als hij wat af had verder gaan om het nog verder te verbeteren (vertaald):

"Al onze levels zijn random gegenereerd door een AI die we hebben ontworpen. Deze levels kunnen variëren van erg makkelijk tot vrijwel onmogelijk om te halen. Onze grootste inspiratie was Mario 3, dat wij als kind speelden. We waren vrij teleurgesteld toen we het eindelijk uitspeelden, omdat we wisten dat er geen leuke levels meer waren om te spelen. Twintig jaar later kregen we onze wraak, door een platformer te maken die ons een oneindig aantal levels geeft om te spelen."
De level generator bouwt een level op basis van een aantal variabelen die de speler in kan geven, waarna de computer nakijkt of het level mogelijk is (vertaald):
"Aan het algoritme van de level generator hebben we vier jaar gewerkt. Telkens dingen weer aangepast en verbeterd, dingen toegevoegd, nieuwe helden en andere dingen om het zo leuk en interessant mogelijk te maken."
De release van Cloudberry Kingdom werd eerder op 30 november verwacht, maar de ontwikkelaar kon het niet halen. Een nieuwe releasedatum is niet meegegeven.

Gekoppelde games

Cloudberry Kingdom (Wii U eShop)