[Media] Geschreven door Quint op 2013-03-16 17:03:36

Luigi's Mansion was oorspronkelijk een visspel, Mr. Bean-inspiratie en meer; nieuwe video's

In een interview met website Polygon doet ontwikkelaar Next Level Games een interessante uitspraak over de inspiratie voor Luigi's Mansion 2. Ook Kotaku heeft een groot interview gepubliceerd met de ontwikkelaar. Daarbij hebben we een interview voor je van GameTrailers met Shigeru Miyamoto en een nieuwe videoclip van Luigi's Mansion 2. De Canadese ontwikkelaar Next Level Games heeft Luigi's Mansion 2 net afgerond en daarmee rust heel veel druk op hun schouders. De ontwikkeling begon al in 2009 - een jaar voordat de Nintendo 3DS er was, waar Next Level Games zelf niet eens vanaf wist - en is verschillende keren uitgesteld om zo nieuwe dingen toe te voegen en aan te passen. Shigeru Miyamoto was hier veelal verantwoordelijk voor, omdat hij intensief betrokken was bij het project en de kwaliteit van de titel wilde waarborgen. Next Level Games kreeg onder andere limieten opgelegd zoals dat Luigi niet mocht springen in het spel en dat Toad altijd blij moet zijn wanneer hij Luigi ziet, in welke scene dan ook. Nintendo werkt vaker met dit soort 'limieten' per Mushroom Kingdom-personage, waar ontwikkelaars zich aan moeten houden. Miyamoto vertelde de ontwikkelaar ook dat als men een multiplayer toe wilde voegen, deze "beter moest zijn dan die van Mario Kart, zodat mensen hem eindeloos wilde spelen." Kennelijk was men bij Nintendo al van plan om een multiplayer-modus in de oorspronkelijke Luigi's Mansion te stoppen, maar dat plan werd geschrapt toen men met geen adequaat genoeg idee op de proppen kon komen. Next Level Games' idee werd echter goed bevonden, vandaar dat het spel deze modus ook kent. Hier is al in de beginfase van het spel aan gewerkt, ondanks dat de multiplayer-modus pas laat uit de doeken werd gedaan.

In een interview met website Polygon laat Next Level Games' Bryce Holliday weten dat men ook veel heeft gehad aan Mr. Bean-afleveringen om de sfeer in Luigi's Mansion 2 neer te zetten (vertaald):
"Kijken naar Luigi is net zo iets als kijken naar een Mr. Bean-aflevering: je weet dat hij in de problemen zal komen, maar je wordt verrast op de manier waarop. We keken een hoop Mr. Bean in het begin van de ontwikkeling om zo een referentie te krijgen voor Luigi's animaties, dus hij is een soort van sukkelig mannetje en een terughoudende held.  Hij probeert zijn leven te leiden, maar je weet wat de grap is voordat hij het zelf snapt."
Bryce Holliday liet ook weten dat Next Level Games' doelstelling qua ontwikkeling is geslaagd als men bij Luigi's Mansion 2 het gevoel krijgt dat men inderdaad een Luigi's Mansion-titel aan het spelen is. Van Nintendo hebben ze deze zege al: de Japanners lieten eerder in een conferentie-gesprek de motie van het binnenhalen van een vis zien. Kennelijk was Luigi's Mansion voor de Nintendo GameCube vroeg in de ontwikkeling een visspel, waarbij het vissen later werd vervangen voor het vangen van spoken met een stofzuiger. De Japanners gebruiken de beweging van het binnenhalen van een vis nu als een soort 'thumbs up' richting de authenticiteit van Luigi's Mansion 2. Luigi's Mansion 2 ligt vanaf 28 maart 2013 in de Europese winkels voor de Nintendo 3DS. Hieronder vind je tevens een nieuwe clip van de game en een video met daarin Shigeru Miyamoto's Nintendo Brievenbus-brief in de Verenigde Staten met Luigi's Mansion 2-papier:

Gekoppelde games

Luigi's Mansion 2 (Nintendo 3DS)