[Nieuws] Geschreven door Roland op 2013-04-11 01:01:21

Veel nieuwe details, screenshots en stukjes artwork van Batman: Arkham Origins

Vandaag heeft het game-tijdschrift Game Informer veel nieuwe informatie, nieuwe screenshots en stukjes artwork van Batman: Arkham Origins voor de Wii U vrijgegeven. Batman: Arkham Origins is het nieuwste deel in de succesvolle Batman: Arkham-reeks en neemt de speler mee naar het verleden van Batman. De game speelt zich af voor de andere twee games en zorgt ervoor dat je Batman vanuit een ander oogpunt ziet. Je leert belangrijke personages voor het eerst kennen en leert uit deze kennismakingen waarom de relatie in latere games zo is. Tevens is bekendgemaakt dat Deathstroke zijn opwachting zal maken in de nieuwe Batman-game. Gisteren lieten we weten dat ontwikkelaar Rocksteady alle vertrouwen in Warner Bros. Montreal heeft voor de ontwikkeling van Batman: Arkham Origins voor de Wii U. Vandaag hebben we veel nieuwe details, stukjes artwork en nieuwe screenshots van de game. De screenshots tonen onder andere de vele vijanden van Batman.

Verhaal Het verhaal in Batman: Arkham Origins speelt zich af in Gotham City tijdens kerstavond, jaren voordat Batman: Arkham Asylum en Batman: Arkham City beginnen. Terwijl de straten vol liggen met sneeuw en de kerstdecoraties nog aan de muren hangen, zet de maffiabaas Black Mask een fortuin op Batman's hoofd. Hierdoor zullen top huurmoordenaars en superschurken van het DC Comics universum op pad gaan om Batman op te jagen. Ook de politie lijkt zich ermee te bemoeien, want ook zij sluiten zich aan bij de jacht naar Batman. Hierdoor moet Batman zijn vijanden te slim af zijn, uitzoeken waarom Black Mask hem dood wil hebben en de goede politieagenten overtuigen dat hij als Batman aan hun kant staat. Batman is in Batman: Arkham Origins nog jong en minder ervaren dan in de vorige twee games waardoor de ontwikkelaars bepaalde dingen een beetje hebben moeten opfrissen. Naast nieuwe soorten vijanden worden ook in het gevechtssysteem vernieuwingen toegepast. De basis voor dit systeem blijft hetzelfde maar het zal wel nieuwe lagen, nieuwe mogelijkheden en nieuwe tactieken bevatten. De concrete details hierover zijn nog niet bekend.

Wereld De wereld van Batman: Arkham Origins, Gotham City, is opgedeeld in twee delen. Zowel Old Gotham als New Gotham zijn te verkennen door de jonge Batman. Elk deel van de stad zal ook haar eigen kenmerken hebben. Zo zal New Gotham welvarender ogen dan Old Gotham en zal het ook veel hogere wolkenkrabbers hebben. Dankzij de Batwing, welke niet direct stuurbaar is, kan Batman zich snel in deze grote stad voortbewegen. In totaal zal de speelwereld van Batman: Arkham Origins twee keer zo groot zijn als de wereld van Batman: Arkham City.

Gameplay Het gevechtssysteem van de vorige twee Batman-games zal in een uitgebreide vorm terugkeren in Batman: Arkham Origins, maar ook enkele andere gameplay elementen zullen terugkomen. Zo ook de predator mode, waarbij spelers van plek naar plek slingeren, glide kicks uitvoeren en vijanden ondersteboven ophangen, zal bijvoorbeeld terugkeren. Maar ook nieuwe elementen zullen hun opwachting maken. Zo zal er een nieuwe remote claw gebruikt kunnen worden. De nieuwe remote claw is te vergelijken met de grijphaak uit Just Cause 2. Batman kiest twee doelen en vuurt dan een haak af. Deze haak zal zich vervolgens aan een doel vastmaken waarna het een andere haak en een touw naar het andere doelwit schiet waardoor twee objecten naar elkaar toe getrokken kunnen worden. Dit kan gebruikt worden om vijanden tegen elkaar te slaan, zware objecten tegen tegenstanders te laten botsen of om objecten of vijanden onder een standbeeld op te hangen. Ook kan het gebruikt worden om explosieven onder standbeelden te hangen en vervolgens vijanden naar die explosieven toe te lokken waarna met een batarang het touw doorgesneden kan worden waardoor het explosief op de tegenstander valt en ontploft.

Een ander nieuw gameplay element is dat de speler een gehackt torennetwerk kan ontmantelen. Bepaalde torens in Batman: Arkham Origins zenden een storingssignaal uit dat er voor zorgt dat de Batwing niet meer kan vliegen in dat gebied. Ook worden al Batman's sensoren uitgeschakeld. Sommige torens kunnen al vrij snel in het spel uitgeschakeld worden, andere vereisen een upgrade die in een later stadium beschikbaar komt. Ook zal Batman: Arkham Origins gebruik maken van optionele activiteiten. In deze zogenaamde "Crime in Progress"-modus zal Batman bijvoorbeeld de keuze krijgen om politieagenten en burgers te redden van gangsters waarna hij experience point-bonussen zal verdienen. Als de speler zij-missies voltooit, zal de politie meer begrip en waardering voor Batman tonen, wat handig kan zijn in het verloop van de game. Naast de Crime in Progress-modus en de zij-missies is er ook een Most Wanted-systeem. Dit systeem geeft spelers de kans om op vijanden te jagen buiten het hoofd-verhaal om. Deze optionele zij-missies kunnen geaccepteerd worden wanneer ze ontdekt worden en het uitvoeren van deze missies gebeurt niet voor niets: vele optionele missies spelen upgrades vrij.

Het Dark Knight-systeem zal een minder grote rol gaan spelen in Batman: Arkham Origins, maar het wordt niet minder belangrijk. Het Dark Knight-systeem biedt een reeks van opdrachten zoals counters en silent takedowns die naarmate het spel vordert steeds moeilijker worden. Als deze opdrachten worden uitgevoerd zal Batman meer experience points of speciale upgrades verdienen. Ook zal de challenge mode aanwezig blijven in de game. Ontwikkeling Het team dat Batman: Arkham Origins ontwikkelt, is niet hetzelfde team dat de vorige twee delen in de Batman: Arkham-reeks heeft gemaakt. Wel heeft het team Batman: Arkham City naar de Wii U geport en dat heeft hen enorm geholpen. Doordat ze Batman: Arkham City naar de Wii U hebben overgezet, zijn ze nu bekend geworden met de Unreal Engine 3, de grafische motor waar de Batman: Arkham-games gebruik van maken. Omdat het spel een prequel betreft en geen vervolg wordt, kunnen de ontwikkelaars een uniek verhaal en gebied creƫren. Het team wil de uitdagingen meer betekenis geven en de tutorials zoveel mogelijk proberen te ontwijken. Volgens de ontwikkelaar is dit een saaie manier van uitleg geven over hoe spelers de game het beste kunnen spelen. Wel wil de ontwikkelaar proberen om de speler zo goed mogelijk in te leiden en te trainen om de jacht en het vechten te kunnen beheersen.

Batman: Arkham Origins ligt op 25 oktober 2013 in de Europese winkels voor de Wii U, de Xbox 360, de PlayStation 3 en de PC.

Gekoppelde games

Batman: Arkham Origins (Wii U)