[Media] Geschreven door Bas op 2013-06-01 18:58:46

Nieuwe video van Watch Dogs toont het effect van een MoCap-sessie

Vandaag publiceerde Ubisoft een video op haar YouTube-kanaal met de ontwikkeling van Watch Dogs voor onder andere de Wii U als onderwerp. Watch Dogs is een nieuw spel van Ubisoft waarin iedereen altijd in de gaten gehouden wordt door allerlei camera's in een grote, open stad. Het is aan Aiden Pearce de taak om als het nodig is met behulp van een mobiele telefoon zo goed als alles in de stad te hacken waarbij progressie gemaakt wordt in het verhaal, dat ook een gewelddadige kant kent. Denk hierbij aan verkeerscamera's, stoplichten, treinen, elektriciteit in winkels, mobiele telefoons en zelfs oortjes van bewakers. Dit is allemaal mogelijk vanwege het feit dat al deze dingen verbonden zijn met een zogeheten ctOS, een Central Operating System. Naast het hacken zul je moeten grijpen naar wapens om zo diverse figuren te ontdoen van hun leven. Ubisoft maakt bij het ontwikkelen van Watch Dogs gebruik van het zogenaamde MoCap-systeem. MoCap, afkorting van Motion Capture en Engels voor het vastleggen van bewegingen, is bijna onmisbaar geworden bij de moderne gameontwikkeling. Een acteur trekt een pak aan waar verschillende lijnen en vakjes op zijn aangebracht. De acteurs voeren vervolgens een scene op. Een groot aantal camera's leggen de volledige scene vast. Vervolgens kan een ontwikkelaar met speciale software de hele scene in de game-omgeving verwerken. Het resultaat is een natuurgetrouw bewegend personage. De video die Ubisoft vandaag vrijgaf laat zien hoe een MoCap-sessie in zijn werk gaat. Vanaf 21 november 2013 ligt Watch Dogs in de Europese winkelschappen.

Gekoppelde games

Watch Dogs (Wii U)