[Nieuws] Geschreven door Bas op 2013-06-26 19:52:47

Masahiro Sakurai: "Villager was uit Super Smash Bros. Brawl geschrapt"

Masahiro Sakurai, de producer van Super Smash Bros. voor de Wii U en de Nintendo 3DS, schrijft in zijn column in Famitsu over het kiezen tussen personages. De Super Smash Bros.-reeks krijgt een nieuwe telg op de Wii U en de Nintendo 3DS onder de respectievelijke namen Super Smash Bros. Wii U en Super Smash Bros. 3DS. De vecht-frenzy met daarin diverse Nintendo-personages zal dit keer onder meer Mega Man, Animal Crossing Villager en de Wii Fit Trainer als nieuwelingen kennen, net als talloze nieuwe stages. Beide versies zullen in de personages gelijk zijn, maar de levels zullen verschillen: de Nintendo 3DS-versie zal vooral levels kennen die uit handheld-games komen en de Wii U-versie levels die uit console-games komen. Daarbij zal het mogelijk worden om personages in het Nintendo 3DS-deel te trainen en deze over te zetten naar het Wii U-deel. Over de nieuwe personages vertelt Sakurai meer in zijn regelmatige Famitsu-column. Over de Villager en de Wii Fit trainer vertelt Sakurai het volgende (vertaald):

"Een hoop mensen begrepen waarom Mega Man een plekje heeft gekregen binnen de Super Smash Bros.-serie, maar er was minder begrip voor de Villager en de Wii Fit trainer. Vanzelfsprekend zijn geen van hun beide vechtende personages. Sterker nog, we hebben de Villager uit Super Smash Bros. Brawl geschrapt omdat hij niet geschikt was voor gevechten."
Sakurai ging verder en bracht het belang van unieke personages ter sprake. Hij legt uit waarom het zo belangrijk is dat personages boven de groep uitstijgen (vertaald):
"Ik denk dat mensen gemerkt hebben aan de video's en screenshots dat de Villager en de trainer niet zomaar goedkope, makkelijke personages zijn. Ze hebben beiden hun unieke aanvallen en gevechtsstrategieën. Dat maakt de game een stuk interessanter. Het is van groot belang dat ik een beeld heb van een personage dat overeen komt met wat ik wil. Als je een personage hebt dat wel geschikt is voor gevechten, maar welke je niet boven de groep kunt laten uitstijgen, wat moet je er dan mee?"

Tot slot kwam Mega Man ter sprake. Sakurai is van mening dat het niet genoeg is om Mega Man met de standaard aanvallen uit te rusten. Het unieke aan Mega Man moest ook in Super Smash Bros. naar voren komen. Mega Man kan daarom nieuwe aanvallen verkrijgen door zijn tegenstanders te verslaan, net zoals hij in zijn eigen games kon. Sakurai schreef het volgende (vertaald):
"Voor Mega Man geldt exact hetzelfde als wat ik daarnet al ter sprake bracht. Als we Mega Man koste wat het kost in het spel wilde krijgen, zou hij de standaard aanvallen krijgen. Het unieke puntje aan Mega Man is de manier waarop hij nieuwe aanvallen kan leren door boss-battles te winnen. We hebben dit in de game verwerkt voor een complete, authentieke Mega Man-ervaring.

Zelf een game maken is één ding, als je met meerdere mensen aan dezelfde game werkt is het van levensbelang dat je één lijn volgt. Elk teamlid heeft zijn eigen visie op Mega Man. Zolang je de essentie van Mega Man in tact laat, heb je een ijzersterke basis. Hier kun je vervolgens wat zaken aan toevoegen en wat weglaten. De kern van het kiezen van personages is bepalen of het personage levendig op je overkomt en of het personage genoeg persoonlijkheid en vaardigheden heeft om boven de grote groep uit te steken."
Super Smash Bros. voor de Wii U en de Nintendo 3DS zal in 2014 in de winkelketens liggen.

Gekoppelde games

Super Smash Bros. for Wii U (Wii U)

Super Smash Bros. for Nintendo 3DS (Nintendo 3DS)