[Nieuws] Geschreven door Mink op 2013-07-04 14:03:33

Sakurai over online, nieuwe gameplay en de interactie van Super Smash Bros,

Sakurai heeft gesproken over de online mogelijkheden, de singleplayer-ervaring, nieuwe gameplay-mogelijkheden en de interactie tussen de Nintendo 3DS-versie en de Wii U-versie van Super Smash Bros. Super Smash Bros. voor de Wii U en Super Smash Bros. voor de Nintendo 3DS moeten de befaamde serie naar Nintendo's nieuwste systemen brengen. De twee games krijgen dezelfde personages, maar zullen qua levels verschillen. Zo kent de Nintendo 3DS-versie meer levels die gebaseerd zijn op handheld-games, terwijl in de Wii U-versie levels die draaien om console-games voorrang krijgen. Dit zijn echter niet de enige verschillen tussen de twee versies, maar verdere details ontbreken voor nu.

Sakurai heeft over verschillende aspecten gesproken uit Super Smash Bros. Wii U en 3DS. De director wist het volgende te melden over hoever ze zijn met de connectie tussen de Wii U-versie en de Nintendo 3DS-versie (vertaald):
"We zijn op dit moment veel bezig met een bepaalde connectie te maken, kijken wat het beste past bij de game. Uiteindelijk zullen we iets bedenken in een bepaalde vorm, maar op dit moment is het te vroeg om te zeggen wat dat precies zal zijn."
Sakurai heeft tevens gesproken over nieuwe gameplay-mogelijkheden van het spel, de man vertelde tegen IGN (vertaald):
"Wat uniek is aan de Nintendo 3DS is dat je een eigen scherm hebt. Er zijn dingen die we kunnen doen die uniek zijn en een betere ervaring geven. Tevens geeft het hebben van je eigen data in je eigen handheld veel leuke mogelijkheden. Daar willen we gebruik van maken - zonder dat ik teveel informatie vrijgeef."

Masahiro heeft het ook gehad over de balans in het spel, het gebruik maken van patches, het weghalen van bekende personages en over de mogelijkheid om te costumizen. Hij zei in het interview (vertaald):
"We zijn nog niet zo ver in de ontwikkeling dat we de balans al in de gaten houden of aanpassen. Wanneer we bijna op het eind zijn, zullen we "monitor playtests" hebben, hierin kijken we hoe andere mensen het spel spelen. We analyseren deze gevechten en wanneer iets uit balans is, proberen we dat recht te zetten. In het verleden is het soms voorgevallen dat we niet genoeg data hadden over sommige personages. Dat zorgde ervoor dat de game niet in balans was. Een patch gebruiken om dat op te lossen is iets dat we zeker gaan doen, als dat mogelijk is. Op dit moment zijn er nog geen personages uit het spel gehaald, dat gebeurt pas als we verder in het ontwikkelingsproces zitten. Op dit moment heeft de Nintendo 3DS wel nog problemen met personages zoals de Ice Climbers.

(...)

We hebben het plan om een bepaalde manier van customizen erin te stoppen. Het is nog niet helemaal bepaald op dit moment. Maar het is zeer belangrijk dat we dit op een voorzichtige manier doen waardoor de game niet uit balans raakt. We willen spelers geen krachtigere sprong of juist zwakkere aanval geven."
Over de online mogelijkheden van Super Smash Bros. heeft Sakurai het volgende weten te vertellen (vertaald):
"Nintendo heeft haar network veel verbeterd. We kunnen helaas nog niet spreken over de details maar we zullen sowieso geen ranglijst krijgen. We willen geen situatie hebben waarbij de ranking een piramide is en alleen mensen aan de top ervan genieten. Ik denk dat er andere unieke manieren zijn om een systeem te maken waar spelers van zullen genieten."

Als laatste heeft Masahiro Sakurai laten weten hoe het gevoel van de nieuwe Super Smash Bros.-game past tussen Super Smash Bros. Brawl en Super Smash Bros. Melee. De director wist te melden (vertaald):
"Melee was een project waarmee we ons wilde richten op de hardcore-fans en de spelers met ervaring. Met de Wii, een console waarbij je ervaringen kreeg zoals Wii Fit en waar het publiek meer beginners waren, hebben we de gameplay vertraagd. Bij deze spellen zien we geen situatie waarbij we veel beginnende spelers tegenkomen. Dus over de snelheid van het spel en het gevoel erachter, ik denk dat je kunt zeggen dat we tussen Brawl en Melee inzitten."
Super Smash Bros. voor de Wii U en de Nintendo 3DS zullen in 2014 in de Europese winkelketens liggen.

Gekoppelde games

Super Smash Bros. for Wii U (Wii U)

Super Smash Bros. for Nintendo 3DS (Nintendo 3DS)