[Nieuws] Geschreven door Mink op 2013-10-01 13:21:32

Watch Dogs' niet speelbare personages geïnspireerd door spoken uit Pac-Man

Uit een interview is gebleken dat de niet speelbare personages uit Watch Dogs zijn geïnspireerd door de spoken uit het oude spel Pac-Man. Watch Dogs is een nieuwe franchise van Ubisoft waarin het allemaal draait om Aiden Pierce. Aiden is een hacker en woont in Chicago, Amerika. De gehele stad is onder de controle van CTOS, Central Operation System. Het is aan de hacker om dit cruciaal systeem onder zijn macht te krijgen en hiermee de stad te redden. Hoewel Aiden een zijn krachten inzet voor het goede, is de lokale en internationale politie het daar niet mee eens. Al snel heeft Aiden niet alleen de criminelen achter zich, maar ook de machthebbende uit de stad. Gisteren wist creative director te vertellen dat heel Chicago vanaf het begin te spelen is, maar niet te hacken. Vandaag hebben we nieuwe informatie over Watch Dogs. Creative Director Jonathan Morin sprak in een interview over de niet speelbare personages, hij zei (vertaald):

"Als voorbeeld, de NPC's (niet speelbare characters) van Watch Dogs hebben het patroon van de geesten die verschijnen in Pac-man. In het algoritme van de geesten, wanneer er slechts één is, is de beweging vrij simpel. Maar wanneer je het aantal geesten verhoogd naar twee of drie, dan is het opeens zeer complex."
Watch Dogs zal vanaf 21 november 2013 in de Europese winkelschappen liggen voor onder andere de Wii U.

Gekoppelde games

Watch Dogs (Wii U)