[Nieuws] Geschreven door Bas op 2013-10-12 17:20:47

Masuda:"Succes van Pokémon niet alleen te danken aan de wezens zelf."

Junichi Masuda heeft in een interview een aantal uitspraken gedaan over de Pokémon-franchise. Junichi Masuda, componist, director, gameontwikkelaar en producer bij GameFreak, heeft zich in een interview uitgelaten over het succes van de Pokémon-franchise op zich. Hij vertelde het volgende (vertaald):

"Wij denken dat het succes en de aantrekkingskracht van Pokémon niet alleen te danken is aan de wezens zelf maar ook aan het feit dat je ze bijnamen kunt geven en dat de voortgang van je Pokémon veel voldoening geeft. Het zijn levende wezens, zo zien wij het althans, en vergelijkbaar met bijvoorbeeld een hond als huisdier. Het beest luistert alleen naar jou als zijn baas en dit schept een nauwe band tussen de Pokémon en de trainer.

Elk jaar op de wereldkampioenschappen Pokémon blijkt de diepgang die de games kennen en we zien talloze, verschillende strategieën en gevechtsstijlen. In principe zijn de Pokémon-games heel toegankelijk voor iedereen maar de verschillende lagen onder de oppervlakte maken hen zo interessant."
Masuda verteld ook over de "geboorte" van nieuwe Pokémon (vertaald):
"We hebben een team van twintig grafisch ontwerpers. Zij hebben de verantwoordelijkheid om met nieuwe Pokémon te komen. Deze ontwerpen worden vervolgens geïnspecteerd door een vijf man tellende jury om vervolgens te besluiten welke Pokémon in de uiteindelijke games komen.

Het team van ontwerpers denkt goed na over het ontwerp zelf. Waar zou de Pokémon leven, wat zou hij eten en wat voor speciale vaardigheden zou hij kunnen hebben. Het is dus niet alleen ontwerpen, er zit ook een hoop denkwerk achter iedere Pokémon. De gemiddelde duur van het ontstaan van een Pokémon ligt tussen de maand en drie maanden. Het record staat op een half jaar."

Gekoppelde games

Pokémon X (Nintendo 3DS)

Pokémon Y (Nintendo 3DS)