[Nieuws] Geschreven door Erik op 2013-10-13 11:47:13

A Link Between Worlds laat je het zelf meer uitzoeken en beantwoord vragen Majora's Mask

Naast de Wind Waker HD, kwam ook The Legend of Zelda: A Link Between Worlds ter sprake tijdens een interview met Eiji Aonuma. Hij vertelde onder andere over de nieuwe features in de game en de eventuele verschijning van Majora's Mask. The Big N wilde na de remake van The Legend of Zelda: Ocarina of Time met twee nieuwe 'Zelda's' op de proppen komen voor de Nintendo 3DS. De een bleek A Link Between Worlds te zijn, terwijl gesuggereerd wordt dat de ander 'Majora's Mask' moet zijn. Fans vroegen dan ook keer op keer om dit spel van een frisse lik verf te voorzien. Recentelijk kwam er een opmerkelijk antwoord op deze vraag bovendrijven. Volgens Eiji Aonuma kun je het antwoord zelf vinden in A Link Between Worlds zelf. Hij vertelde het volgende hierover (vertaald):

"Fan: Allereerst wil ik zeggen dat A Link Between Worlds er geweldig uitziet. Mijn vraag is meer een schot in het duister: Ik hou ervan als Zelda heel erg grauw en donker wordt. Ik weet dat je The Wind Waker en deze nieuwe titel geproduceerd hebt, maar ik vraag me af of je ook maar een klein beetje informatie over Majora's Mask hebt, gezien dit mijn favoriete Zelda-spel aller tijden is. Zeg alsjeblieft dat je dit voor de Wii U gaat maken.

Eiji Aonuma: Als je A Linkt Between Worlds speelt, ontdek je misschien een antwoord. Je zou wat informatie erover kunnen krijgen.
Dit antwoord duidt zeker op het feit dat we zeker nog meer gaan horen van The Legend of Zelda: Majora's Mask. Of het om een remake of iets anders gaat, werd niet duidelijk.

De producer van The Legend of Zelda was echter nog niet klaar na dit statement. Hij wist ook een aantal interessante details te melden over A Link Between Worlds. Zo onthulde hij dat je het spel in principe niet moet zien als de spirituele opvolger van A Link to the Past, maar als een geheel nieuwe game. Dit verduidelijkt hij verder door de andere structuur in de nieuwe Nintendo 3DS-titel. Kerkers hebben geen vaste volgorde meer en de voorwerpen in het spel kun je nu zelf aanschaffen. Eiji Aonuma gaf toe dat de franchise er een 'handje' van heeft om de speler stevig bij de arm vast houden. Voor hun nieuwste titel wilden ze van dit fenomeen afstappen. In A Link Between Worlds moet het daarom ook leuk zijn om "de weg vast te komen zitten of de weg kwijt te raken". Je arm wordt gelukkig niet volledig losgelaten: er zijn verschillende hints te vinden die je weer naar het juiste pad kunnen leiden. Vanaf 22 november kun je in The Legend of Zelda: A Link Between Worlds de weg kwijtraken. Het citaat van Aonuma over Majora's Mask is door TheRealThanos gevonden.

Gekoppelde games

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds (Nintendo 3DS)