[Nieuws] Geschreven door Erik op 2013-10-15 22:55:47

Het was een uitdaging om rupees een grotere rol te geven in A Link Between Worlds

Aonuma praat in een interview over de harde dobber die ze aan de functie van rupees in The Legend of Zelda: A Link Between Worlds voor de Nintendo 3DS hadden. Al sinds het originele The Legend of Zelda uit 1986 is Link driftig rupees aan het verzamelen. Met dit muntsysteem kon hij bijvoorbeeld voorwerpen of drankjes kopen. Ze waren noodzakelijk voor de progressie in de franchise, maar gezien je de meeste voorwerpen ook wel zelf kon vinden, was hun rol na een tijdje verwaarloosbaar. The Legend of Zelda: A Link Between Worlds gooit dit over een andere boeg. Hier ben je afhankelijk van de glimmende edelstenen. Deze titel laat je niet diep in de krochten van een kerker speuren naar een zeldzaam voorwerp om die eindbaas een kopje kleiner te maken; in plaats daarvan moet je je boog en boemerang kopen bij de plaatselijke wapenhandelaar. Deze zijn echter behoorlijk prijzig, dus je zult goed je best moeten doen om genoeg rupees te verzamelen. Als je toch wat geld tekort komt, is het ook mogelijk de voorwerpen te huren. Deze verdwijnen weer uit je inventaris als je het loodje legt. Eiji Aonuma legt uit dat het nog een hele uitdaging was om dit systeem in de game te implementeren (vertaald):

"Rupees verzamelen heeft altijd een grote rol gespeeld in de Zelda-games. Echter kwam altijd dat punt dat, ondanks dat je ze vond, je er eigenlijk niets meer mee kon. Een spel maken waarin er een reden was om door te gaan met het vergaren van rupees was een grote uitdaging voor ons. Een idee was om je alle voorwerpen zelf te laten kopen, wat je uiteraard een reden gaf om ze te verzamelen. 

Echter zou dit het heel moeilijk maken om wapens in het begin van het spel te krijgen. Om dit op te lossen, maakten we een systeem waar je minder geld moest betalen en items kon huren. Het nadeel hieraan is echter dat je al je gehuurde wapens kwijtraakt als je 'Game Over' bent. We wilden mensen laten voelen dat ze de behoefte hebben om rupees te moeten sparen. Hierdoor kunnen ze de voorwerpen daadwerkelijk kopen en voor altijd houden.
Je kunt vanaf 22 november rupees gaan verzamelen in The Legend of Zelda: A Link Between Worlds voor de Nintendo 3DS.

Gekoppelde games

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds (Nintendo 3DS)