[Nieuws] Geschreven door Marco op 2013-12-07 11:23:10

Hideki Kamiya laat weten waarom hij vrijwel nooit aan sequels werkt

Hideki Kamiya, de bedenker van games als Devil May Cry en Bayonetta, laat in een interview met Famitsu weten de gewoonte te hebben om aan originele projecten te werken in plaats van sequels. Hideki Kamiya. game-director bij Platinum Games liet recentelijk in een interview met Famitsu weten uit gewoonte vaak te werken aan nieuwe en originele titels, maar dat hij ook graag aan een vervolg zou werken. Het maken van gloednieuwe titels geeft hem echter de mogelijkheid om "nieuw vermaak" te creƫren. Kamiya geeft aan dat wanneer hij had gewerkt aan vervolgen op Devil May Cry en Bayonetta, dat games als Viewtiful Joe, Okami en The Wonderful 101 mogelijk nooit bestaan zouden hebben (vertaald):

"Het is niet dat ik geen sequels wil maken, dat wil ik juist wel. Maar gezien de aard van mijn positie, krijg ik hier eigenlijk niet de kans voor. Iemand moet zorgen voor nieuw vermaak voor gamers en werken aan het planten van zaadjes die kunnen uitgroeien tot sterke pilaren. Het klinkt een beetje overdreven, maar ik geloof dat dat mijn doel is. Als ik betrokken was bij de ontwikkeling van Devil May Cry 2, dan waren games als Viewtiful Joe en Okami misschien nooit gemaakt. Als ik de leiding voor Bayonetta 2 op me had genomen, dan had ik The Wonderful 101 niet kunnen maken."
Ontwikkelaar Platinum Games heeft momenteel wel Bayonetta 2 in ontwikkeling die exclusief voor de Wii U zal verschijnen. Een releasedatum is echter nog niet bekend gemaakt.

Gekoppelde games

Bayonetta 2 (Wii U)