[Nieuws] Geschreven door Nathan op 2014-02-10 14:00:00

Interview met creative director, praat over Wii U GamePad-toepassingen in Sonic Boom

Een interview in de Britse krant The Guardian met de creative director, Bob Rafei, levert veel informatie op over de ontwikkeling van Sonic Boom. Afgelopen vrijdag hadden we nieuwe stukjes artwork en screenshots laten zien en werden er ook al een paar gameplay-elementen bekendgemaakt. Vandaag heeft The Guardian een interview met creative director Bob Rafei van Sonic Boom gepubliceerd. Eén van de dingen die Rafei liet weten, was hoe de nieuwe look van de personages zijn ontstaan. Hij vertelde (vertaald):

"Het doel was om personages te maken die direct worden herkend als character uit Sonic Boom. We hebben verschillende opties onderzocht en de grenzen tussen wat werkt en niet werkt gevonden. Omdat we Sonic en zijn vrienden in ons verhaal wilden laten passen, gaven we hen een wat oudere look door hun hoofden, handen en voeten iets aan te passen. De sporttape verwijst naar een team dat klaar is om elke actie te ondernemen - de sporttape is er meer voor het praktische nut dan voor de sier. Omdat ze strakke, grafische lijnen hebben, is het belangrijk om niet met hun silhouetten te rommelen. Daarom moest elke kleine aanpassing goed worden overwogen. Ze zijn ontworpen voor een epische actie-avonturengame."

Naast het ontstaan van de oudere Sonic sprak Rafei ook over de plannen op het gebied van multiplayer-opties in de game (vertaald):
"Dit was één van onze grootste uitdagingen. We moesten onszelf continu herinneren niet in de val te lopen door een game met een kinderachtig scenario te maken, waarin één speler kan worden afgesloten door de anderen vanwege de multiplayer-optie. Wat we niet willen is dat gedwongen samenwerken resulteert in overmatige onderbreking tijdens het spelen. Door middel van uitgebreide speeltesten hebben we een perfecte balans gevonden."
Bob Rafei vertellen waar de inspiratie van Sonic Boom vandaan kwam en wat voor game Sonic Boom eigenlijk is (vertaald):
"Sonic 2 had een "team vibe" tussen Sonic en Tails. Wij wilden dit ook doen en hebben dit versterkt door Amy en Knuckles toe te voegen aan deze formule. In Sonic Adventure bood de structuur van het spel onderzoek en ontdekking aan, die dieper werd wanneer de speler vorderde in het spel. Wij geloven dat dit een goede aanpak is en hebben Sonic Boom hierop gemodelleerd. Daarnaast houden wij ook van wat Sonic Team deed met Sonic Generations, waardoor de speler 2D- en 3D-varianten van hetzelfde level kreeg. Met Sonic Boom willen we het spel fris houden voor de spelers, het verschil tussen 2D en 3D is dan ook geoptimaliseerd."

Tot slot wist Rafei ook nog het een en ander over de functies van de Wii U GamePad los te laten (vertaald):
"Het scherm van de Wii U GamePad is een goede oplossing voor lokale multiplayer. We hebben verschillende oplossingen uitgeprobeerd voor de camera met meerdere spelers, waaronder split-screen op een enkel scherm, maar uiteindelijk was deze optie niet in staat om aan onze spelvisie te voldoen. De Wii U GamePad heeft ook een "look-around"-mode waarin de speler de omgeving kan scannen en opzoek kan gaan naar aanwijzingen, hints en geheimen in de game.

Wat betreft de Nintendo 3DS hebben we een stel cross-over plannen tussen de Nintendo 3DS en de Wii U, waaronder speciale unlocks voor Sonic-fans voor beide versies van de game."
Sonic Boom zal op een nog onbekende datum in Europa verschijnen voor Nintendo 3DS en Wii U.

Gekoppelde games

Sonic Boom: Rise of Lyric (Wii U)

Sonic Boom: Shattered Crystal (Nintendo 3DS)