[Nieuws] Geschreven door Nathan op 2014-03-18 02:11:48

Ontwikkelaar over ontstaan van Little Inferno, meer dan één miljoen keer verkocht

Little Inferno is meer dan één miljoen keer verkocht. Daarnaast vertelt ontwikkelaar Kyle Gray over het ontstaan van Little Inferno. Little Inferno is een puzzel-adventure met een eigen, unieke stijl. In het spel speel je letterlijk met vuur. De game begint in een Little Inferno Entertainment open haard waar de game zich grotendeels afspeelt. Door met de Wii Remote op het scherm te wijzen, kun je waar je maar wil een vlammetje laten verschijnen. Echter, aan het begin van de game valt er weinig in brand te steken, omdat het een kale open haard betreft. Daarom zul je allerlei objecten uit een catalogus moeten bestellen om deze vervolgens bij aankomst gelijk af te fikken. Tijdens het afbranden krijg je dan munten waar je weer nieuwe objecten voor kunt kopen. Hoe meer dingen je koopt, hoe meer catalogi je tot je beschikking krijgt waar je weer meerdere spullen uit kunt bestellen.

In een interview vertelt ontwikkelaar Kyle Gray dat Little Inferno, dat eigenlijk My Fireplace had moeten heten, in totaal meer dan één miljoen keer is verkocht. Little Inferno verscheen niet alleen in de Wii U eShop, maar uit het interview blijkt dat de Wii U-versie van het spel het best wist te verkopen. Het originele idee was dat My Fireplace, zoals Little Inferno tijdens de ontwikkeling heette, een avonturengame zou zijn. Het element van de open haard zou slechts één stukje van de gameplay zijn. In de game zouden allerlei puzzels worden opgelost en je moest met verschillende characters kunnen praten. Het ging zelfs verder: een metro zou jou in staat stellen door tijd te reizen waardoor jouw pakketten direct worden afgeleverd in plaats van een verzending die dagen in beslag neemt. En op een gegeven moment was daar een minigame waarin je allerlei spullen in een bal kon rollen en daarmee de hele wereld kon overspoelen. Gray vertelt (vertaald):
"We werden gek en draaiden door! Gelukkig werd de Wii U realiteit."

De aankondiging van de Wii U en het idee dat Little Inferno een launchtitel van de console kon worden, zorgde ervoor dat Tomorrow Corporation een sceptische blik op het concept ging werpen en grote aanpassingen doorvoerde. De boodschap van het spel is ook valkuil voor het ontwikkelingsteam. Mensen kunnen moeilijk vertellen waar de game over gaat zonder teveel te verklappen. Gray zegt het volgende (vertaald):
"We maakten een spel waar niemand iets over kan zeggen. Mensen weten dat je dingen verbrandt in je open haard, maar verder...
Een andere fout: Het is riskant om alle coole dingen voor het einde te bewaren."
Over de boodschap van het spel zei Gray tot slot (vertaald):
"Mensen dachten dat we de opwarming van de aarde wilden aankaarten, omdat het buiten altijd sneeuwde. Wij wilden een open haardsimulator maken en het is voor ons niet logisch om die in een warme omgeving te zetten."
Little Inferno is sinds 30 november 2012 te downloaden in de Wii U eShop.

Gekoppelde games

Little Inferno (Wii U eShop)