[Nieuws] Geschreven door Nathan op 2014-04-19 14:00:04

Ontwikkelaars Monster Hunter 4 reisden de wereld rond om terreinen te ontdekken

Om de jachtterreinen in Monster Hunter 4 en Monster Hunter 4 Ultimate zo goed mogelijk na te bootsen, zijn de ontwikkelaars van deze Nintendo 3DS-games de hele wereld rond gereisd. Monster Hunter 4 Ultimate is een uitgebreide versie van de RPG Monster Hunter 4, die vorig jaar in Japan verscheen op de Nintendo 3DS. Monster Hunter 4 Ultimate, tevens een Nintendo 3DS-game, zal ook buiten Japan verschijnen. In Monster Hunter 4 Ultimate speel je een huurjager. Je moet tijdens verschillende missies bepaalde monsters vangen of doden. Wanneer de missie slaagt, wordt je uitbetaald. Je kunt alleen en samen gaan jagen. Eén van de grootste aandachtspunten van Monster Hunter 4 was om uitgestrekte velden te maken, met de nadruk op de vaardigheden, die met Monster Hunter 4 zijn geïntroduceerd: springen en klimmen. Voor de ontwikkeling van deze game, ging het ontwikkelingsteam naar allerlei landen om data te verzamelen van verschillende types ondergrond. Dit deden ze om een zo goed mogelijke omgeving te maken in de spellen. Katsumi Iwasaki bemoeide zich met de 'background graphics' van Monster Hunter 4 en vertelde waar het team naartoe is gegaan (vertaald):

"Deze keer zijn we naar Viëtnam, Cambodja, Chili en Argentinië gegaan.
In Viëtnam en Cambodja hebben we ruïnes bezocht, die niet toegankelijk zijn voor toeristen. We hebben ze gezien als hoe ze zijn gevonden. Er waren geen toeristen, het was donker en eigenlijk was ik best bang."

De director van Monster Hunter 4, Kaname Fujioka, ging niet mee op reis, maar nadat hij foto's van de reis had gezien, vertelde hij dat de foto's allerlei plaatsen tonen die nergens in Japan te zien zijn. Maar behalve voor de natuurlijke omgevingen ging het team ook naar Zuid-Amerika en Zuidoost-Azië voor de sfeer, die op de bezochte plaatsen leeft. Denk hierbij aan het lokale decor en de atmosfeer, die werd gebruikt om de interface van de game te ontwerpen. Het team ging aan het begin van de zomer naar Argentinië. Iwasaki herinnert zich dat, toen hij vroeg wat voor kleding hij mee moest nemen, hij als antwoord 'breng maar je normale kleren mee' kreeg. Maar toen hij daar in Argentinië stond had hij het erg koud, terwijl de anderen voor hierop hadden voorbereid.

Director Fujioka vertelde het volgende over het nut van reizen als deze (vertaald):
"Ik vind het belangrijk dat je dingen ziet die je normaal niet kunt ervaren. Je kunt nooit helemaal begrijpen wat het is om op plaatsen te zijn met een hoge winddruk totdat je het zelf ervaart."
Yuya Tokuda is de planner van Monster Hunter 4 en hij voegde hier het volgende aan toe (vertaald):
"De winden, de gletsjers en al het andere dat hier sinds mensenheugenis is, vormen het land tot wat het nu is. Er zit een rede achter alles. En de realiteit is geboren door deze redenen serieus te nemen. Er zijn een hoop dingen die niet kunnen worden begrepen zonder dat ze worden ervaren."
Monster Hunter 4 Ultimate verschijnt begin 2015 in Europa voor de Nintendo 3DS.

Gekoppelde games

Monster Hunter 4 Ultimate (Nintendo 3DS)