[Nieuws] Geschreven door Mink op 2014-06-21 13:57:12

Nintendo praat over het ontstaan van Splatoon voor de Wii U

Nintendo heeft in een interview met Eurogamer gesproken over het ontstaan van Splatoon. Gisteren sprak Hisashi Nogami over de lokale multiplayer en de singleplayer uit Splatoon. Stukjes informatie die voorheen nog vraagtekens met zich meebrachten. Vandaag heeft Hisashi Nogami wederom gesproken over Splatoon, de origine ervan. Hisashi Nogami wist te melden (vertaald):

"Het is iets dat we veel doen bij Nintendo. We maken telkens prototypes en kijken dan of het goed is. Eén prototype die gemaakt was, was het idee van inkt schieten op de vloer en daarvan was het doel om territorium te veroveren. We speelden het en vonden het zeer leuk.

In het begin zat je in een witte doos en deze moest je beschieten met inkt. Het was zeer, zeer simpel. We kwamen erachter dat mensen toen al naar voren renden om vijanden te verslaan en dat sommige achteraan bleven om de basis te vullen met inkt. Zelfs al zo vroeg in de game waren er genoeg speelstijlen aanwezig. Daarom dachten we dat veel mensen ervan konden genieten en het anders konden spelen op hetzelfde moment. Toen was het zeer interessant maar we wisten dat we nog veel dingen moesten toevoegen. Er was nog geen echte Nintendo feeling, dus we voegden meer platformen toe, je kon sneller zwemmen en het kijken werd geperfectioneerd."
Splatoon zal in de eerste helft van volgend jaar verschijnen, exclusief voor de Wii U.

Gekoppelde games

Splatoon (Wii U)