[Nieuws] Geschreven door Nathan op 2014-06-26 21:03:37

Producer Katsuya Hashino over hoe Persona Q: Shadow of the Labyrinth tot stand kwam

In een interview heeft Katsuya Hashino, producer van Persona Q: Shadow of the Labyrinth voor de Nintendo 3DS, verteld hoe de game tot stand kwam en waarom deze game juist op de Nintendo 3DS werd uitgebracht. De Persona-serie van Atlus is een spin-off van Shin Megami Tensei. Op zijn beurt is Persona Q: Shadow of the Labyrinth weer een cross-over tussen het derde en vierde deel van Persona. Deze titel is voorzien van een kenmerkende Chibi-stijl en zal vele bekende personages uit eerder genoemde titels kennen. Een week geleden kondigde ontwikkelaar Atlus aan dat het spel in Japan downloadable content heeft gekregen. Vandaag heeft het hoofd van de productie van de game, Katsuya Hashino, in een interview verteld hoe Persona Q: Shadow of the Labyrinth tot stand kwam. Ook vertelt de man waarom het spel juist op de Nintendo 3DS verschijnt, terwijl de Persona-serie nog nooit eerder een titel had die op een Nintendo-platform verscheen (vertaald):

"We waren in staat om het allereerste vechtspel uit de serie te maken, Persona 4 Arena, door samen te werken met Arc System Works. Onze wens was om ook een andere samenwerking te starten. Terwijl we verschillende Etrian Odyssey- en Shin Megami Tensei-games maakten voor de Nintendo 3DS, werden we aan de stemmen van onze fans herinnerd, die graag een nieuw spel uit de Persona-serie willen hebben op de Nintendo 3DS. We vonden dat we hierop moesten reageren en daarom zijn we binnen Atlus een samenwerking begonnen."
Persona Q: Shadow of the Labyrinth verscheen op 5 juni op de Nintendo 3DS in Japan. De game moet dit najaar verschijnen in Europa en zal door Nippon Ichi Software worden uitgegeven.

Gekoppelde games

Persona Q: Shadow of the Labyrinth (Nintendo 3DS)