[Nieuws] Geschreven door Nathan op 2014-06-26 23:23:44

Aonuma over de open wereld van The Legend of Zelda Wii U en de ontdekkingen daarin

In een interview heeft de producer van The Legend of Zelda Wii U zich uitgelaten over de open wereld uit The Legend of Zelda Wii U. Tijdens de afgelopen E3 kondigde Nintendo officieel de nieuwe The Legend of Zelda-game aan voor de Wii U. Veel over deze titel is er nog niet bekend, hoewel Eiji Aonuma er wel al veel over heeft gesproken. Zo zal de wereld zeer open zijn en was de producer van de serie zeer positief verrast over de reacties van de teaser. In een interview werd Aonuma gevraagd hoe groot de wereld van The Legend of Zelda Wii U is. De interviewer haalt aan dat dit de allereerste The Legend of Zelda-game is met een échte open wereld en dat de producer tijdens de E3 had laten zien dat de serie vooruit is gegaan sinds de release van de allereerste game op de NES, vooral qua layout van de wereld en op het gebied van bewegingsvrijheid. Op de vraag hoe groot de wereld in The Legend of Zelda Wii U is, weet Aonuma geen concreet antwoord te geven (vertaald):

Aonuma: "Qua omvang van de nieuwe Zelda-wereld op de Wii U, neem ik Kyoto altijd als basis. Ken je Kyoto?"

Interviewer: "Uhmmmm.......een beetje" (lacht)

Vervolgens werd Aonuma gevraagd hoe het team spelers die de wereld onderzoeken gaat belonen. Aonuma zei daar het volgende op (vertaald):
"Ik denk dat de beloning voor het onderzoek in de open wereld de opgedane ervaring is. Je moet altijd een plan maken als je ergens naartoe wilt gaan, ook in het echte leven. Je moet dan beslissen of je de trein neemt of met de auto gaat. De beslissingen die je maakt hebben invloed op je ervaring. Als je ergens naartoe loopt waar je niet naartoe kunt lopen, baal je dat je bent gaan lopen en dan heb je weer iets geleerd. Bijvoorbeeld hoe je een obstakel voorbij moet gaan op een andere manier.

In de wereld van The Legend of Zelda zul je, in het proces om het obstakel te overwinnen, nieuwe ervaringen opdoen en soms zelfs nieuwe vaardigheden verwerven. Om het proces te plannen en uit te voeren om je doel te behalen, zul je steeds meer vertrouwd raken met de omgeving en verkrijg je nieuwe vaardigheden en kennis, welke je zullen helpen om verder te komen in het spel. Net als in het echte leven. Link is slechts een soort voertuig, hij vertegenwoordigt de speler."
The Legend of Zelda Wii U moet in 2015 verschijnen.

Gekoppelde games

The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Wii U)