[Nieuws] Geschreven door Mink op 2014-07-03 21:27:24

Ontwikkelaars van Splatoon wilden geen "simplistische shooter" creëren

Ontwikkelaars van Splatoon hebben aangegeven dat ze geen simplistische shooter wilden maken. In een interview met Kotaku hebben Shigeru Miyamoto, Tsubasa Sakaguchi en Hisashi Nogami gesproken over Splatoon. Het interview gaat voornamelijk over de origine en de plannen achter Splatoon. Zo wist Sakaguchi te zeggen dat ze ´geen simplistische shooter wilden maken´. Sinds het prototype wisten de heren goed waar ze naartoe wilden werken. Nogami bevestigde dit en wist eraan toe te voegen (vertaald):

"In het prototype speelde je met vier zwarte en witte blokken en moest je zoveel mogelijk territorium winnen. We speelden dit met zn alle en haalden er veel plezier uit. Snel lieten we dit aan Miyamoto, Tezuka en Eguchi zien en na enkele keren feedback te ontvangen, was de kogel door de kerk; we gingen een spel van dit prototype maken."
Splatoon wordt volgens Shigeru Miyamoto gemaakt door een zeer jong team met enorm veel vrijheid. Nogami bevestigde dit en voegde daaraan toe (vertaald):
"We spelen absoluut veel shooters op concurrerende consoles. Dat hoort bij de baan. Er zitten mensen in het team die er echt veel tijd in hebben gestoken, het spelen van shooters. We zijn nou eenmaal gamers en houden ervan om te gamen."
Volgens Sakaguchi is de grootste fun-factor uit Splatoon de vele mogelijke tactieken om te spelen. Zo kun je tegenover een tegenstander staan die graag in de inkt schuilt en je neerschiet wanneer hij je ziet, of tegen een andere speler die juist naar voren rent en zoveel mogelijk verf op de muren en grond spuit. In 2015 kan iedere Wii U-bezitter het spel in de winkelketens kopen.

Gekoppelde games

Splatoon (Wii U)