[Nieuws] Geschreven door Marco op 2014-08-28 13:24:54

Aonuma: "Met The Legend of Zelda Wii U gaan we terug naar de roots van de serie"

In een interview met EDGE geeft Aonuma aan graag terug te keren naar de roots van The Legend of Zelda. Eerder deze maand werd EDGE door Nintendo uitgenodigd om een bezoekje te brengen in het recentelijk geopende kantoor in Kyoto. Hier kreeg EDGE een kijkje achter de schermen en kreeg het de mogelijkheid om een aantal hooggeplaatste medewerkers van Nintendo te interviewen. Zo kregen we gisteren al wat inzicht op de nieuwe visie van Shigeru Miyamoto en zijn kijk op de casual games. Ook Eiji Aonuma werd door EDGE uitgebreid aan de tand gevoeld. EDGE was met name benieuwd naar de uitdagingen bij het omzetten van een enigszins lineaire gameplay-ervaring, naar een wereld die volledig vrij kan worden verkend. Aonuma had hier het volgende over te melden (vertaald):

"In de originele The Legend of Zelda was er geen duidelijk pad dat de hoofdrolspeler naar zijn doel kon leiden. Het uitvinden van dit pad was iets wat we aan de speler toevertrouwden. Naarmate de games uitgroeiden tot een franchise werd de structuur van de gamewereld steeds complexer, helemaal toen 3D-games geïntroduceerd werden. Hierdoor werd het nodig om spelers in de goede richting te wijzen, waardoor games geleidelijk aan wat lineair werden.

Om een vergelijkbare ervaring als het origineel te creëren moeten we terug naar een gamewereld met een simpele structuur die intuïtief en makkelijk te begrijpen is. Hierbij is het erg belangrijk om elk aspect van de wereld echt en verbonden te laten aanvoelen.

Dit is te realiseren dankzij de hardware-eigenschappen van de Wii U, maar om de wereld echt te kunnen begrijpen hebben we ook een kaart nodig die de wereld toont zoals hij is. De Wii U GamePad is zeer effectief in het weergeven hiervan, waardoor spelers constant voorzien worden van een hint die de weg wijst. Ik denk dat we gerust kunnen zeggen dat de innovaties in deze nieuwe game alleen mogelijk zijn dankzij de Wii U hardware."
Verderop in het interview vraagt EDGE wat Nintendo kan doen, of zou moeten doen, om er voor te zorgen dat The Legend of Zelda Wii U van vergelijkbaar niveau wordt als The Legend of Zelda: Ocarina of Time destijds. Aonuma reageerde daar als volgt op (vertaald):
"De innovatie van een gigantische open wereld kan aan één kant gezien worden als het terugkeren naar de roots van de serie. Maar met deze terugkeer nemen we alles mee wat we de afgelopen jaren geleerd en ontwikkeld hebben, wat weer helpt in het creëren van nieuwe en spannende gameplay mogelijkheden."
Uiteindelijk weet Aonuma nog te melden dat de manier waarop Nintendo de open wereld aanpakt, zal afwijken van hetgeen wat andere bedrijven de afgelopen jaren hebben ontwikkeld.

Gekoppelde games

The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Wii U)