[Nieuws] Geschreven door Marcel op 2014-09-05 16:09:49

Miyamoto beïnvloedde het concept van Hyrule Warriors

Miyamoto veranderde persoonlijk het originele concept van Hyrule Warriors. In een interview met NintendoLife sprak Nintendo-producer Eiji Aouma over de ontwikkeling van Hyrule Warriors. De game kende volgens hem oorspronkelijk een ander uitgangspunt, maar in een typische 'up-ending the tea table' interventie stak zijn baas en Nintendo's meest prestigieuze game-designer een stokje voor plannen van Tecmo-producer Yosuke Hayashi (vertaald):

"Toen Hayashi mij in de eerste plaats vertelde over zijn plannen wilde hij de titel meer als een Zelda-game maken in plaats van een Dynasty Warriors-game met toegevoegde hoofdbazen in de dungeons en extra characters. Toen bemoeide Miyamoto zich ermee en zei hij: "Nee, dat is niet de bedoeling. We zijn hier 'Zelda' aan het toevoegen aan een Dynasty Warriors ervaring." Hij draaide het oorspronkelijke voorstel van Hayashi terug, want Hayashi wilde juist Dynasty Warriors elementen toevoegen aan de Zelda-franchise. Het eindresultaat is het tegenovergestelde en is volgens Miyamoto's instructies uitgewerkt.
Zo gezegd zo gedaan, want volgens Hayashi probeerde men vanaf dat moment de juiste balans te vinden tussen het toevoegen van Zelda-elementen en het behouden van de Dynasty Warriors ervaring. Of men geslaagd is ontdekken we op 19 september, want dan verschijnt Hyrule Warriors in Europa.

Gekoppelde games

Hyrule Warriors (Wii U)