[Nieuws] Geschreven door Marcel op 2014-09-16 23:53:39

Sakurai legt uit waarom de Ice Climbers in Super Smash Bros. for Nintendo 3DS ontbreken

Sakurai schrijft in zijn column over de moeilijkheden die de toevoeging van Nana en Popo teweegbrachten. Smash Bros. producer Masahiro Sakurai schrijft regelmatig een column voor het Japanse blad Famitsu over de ontwikkeling van Super Smash Bros. for Nintendo 3DS en Wii U. Nu de Nintendo 3DS-game in de Japanse winkels ligt en bekend is welke characters er in de game te vinden zijn, verplaatst de aandacht van de fans naar de characters die de game niet gehaald hebben. Sakurai schrijft dat de Ice Climbers ontbreken in zijn nieuwe Super Smash Bros.-games, omdat hij Nana en Popo niet goed aan de praat kreeg op de Nintendo 3DS door een gebrek aan processorkracht. Het was wel gelukt om ze in de Wii U-versie te bouwen, maar aangezien de kans klein is dat er een nieuwe Ice Climbers-game komt kregen de klassieke vechters een lage prioriteit en hebben ze de selectie van personages uiteindelijk toch niet gehaald. Hij voegt toe dat Super Smash Bros. for Nintendo 3DS en Wii U allebei een andere releasedatum kennen, omdat het noodzakelijk was voor het debug-proces en hij geen grote verschillen wilde tussen beide games. Als hij de spellen tegelijk voor de Nintendo 3DS en Wii U had uitgebracht dan hadden ze waarschijnlijk pas in 2015 verschenen. Tot slot benoemt Sakurai in zijn column de teksten van de verzamelbare trophies waar hij altijd veel positieve reacties op krijgt. Sakurai onthult in zijn column dat deze zijn geschreven door Akihiro Toda die verantwoordelijk was voor de in-game teksten van de Japanse versie van Earthbound.

Gekoppelde games

Super Smash Bros. for Wii U (Wii U)

Super Smash Bros. for Nintendo 3DS (Nintendo 3DS)