[Nieuws] Geschreven door Marco op 2014-10-18 23:25:16

Masahiro Sakurai beantwoordt vragen in de nieuwste column van Famitsu

Masahiro Sakurai heeft een aantal vragen beantwoord in de nieuwste uitgave van Famitsu. Super Smash Bros. director Masahiro Sakurai schrijft regelmatig een column in de wekelijkse uitgave van Famitsu waarin hij bepaalde zaken over de games bespreekt. Deze week werd er aan Sakurai gevraagd waarom bepaalde Final Smashes van characters veranderd waren en waarom de Wii U-versie van Super Smash Bros. later uitkomt dan die van de Nintendo 3DS. Sakurai had hierop de volgende antwoorden (vertaald):

Wat was de reden om de Nintendo 3DS-versie voor de Wii U-versie te maken?

"In vergelijking met de Nintendo 3DS-versie is de Wii U-versie groter in omvang en heeft het meer verschillende modi, waardoor de productie gewoon meer tijd kost. Zo simpel is het."

Er zijn vechters waarvan de Final Smash is veranderd en vechters waarbij dat niet is gebeurt, wat is de reden hiervan?

"Dat verschilt per geval. Bij Lucario is de Final Smash veranderd omdat Mega Evoluties zijn geïntroduceerd in de nieuwste Pokémon-games. Die van Pit is veranderd omdat Palutena nu ook meevecht. Ook verschillende moves zijn veranderd om alles te balanceren en om rekening te houden met nieuwe elementen."

Zijn er nog interessante dingen van tijdens de ontwikkeling op screenshots te zien?

"Er zijn er veel... The Flying Men van het 3DS level Magicant worden nu als pixel sprites weergegeven, maar er is ook een 3D model van gemaakt. Uiteindelijk is er voor de pixel sprite gekozen om de last op de Nintendo 3DS-hardware te verlichten."
Super Smash Bros. for Wii U verschijnt op 5 december in Europa.

Gekoppelde games

Super Smash Bros. for Wii U (Wii U)

Super Smash Bros. for Nintendo 3DS (Nintendo 3DS)