[Media] Geschreven door Marco op 2014-11-01 12:02:58

Nieuwe concept-art van de Nintendo kostuums uit Bayonetta en Bayonetta 2

Yong-Hee Cho, een character designer verantwoordelijk voor de Nintendo kostuums heeft onlangs een nieuwe post op de officiële Platinum Games blog geplaats. Bayonetta 2 is het vervolg op de hack 'n' slash-game Bayonetta, dat voor PlayStation 3 en Xbox 360 verscheen. Omdat Bayonetta 2 door Nintendo wordt gefinancierd en uitgegeven, is de game exclusief voor de Wii U. Wij hebben de game alvast onder handen genomen en bekroond met een welverdiende 9.5. De recensie kun je hier teruglezen. Platinum Games heeft gedurende de ontwikkeling van Bayonetta 2 regelmatig artwork en informatie op haar blog gepost. Vandaag was de beurt aan Yong-Hee Cho, en verteld hij wat meer over het ontwerpen van de speciale Nintendo kostuums die Bayonetta kan dragen (vertaald):

"Toen ik deze kostuums ontwierp dacht ik bij mezelf, zou het niet cool zijn als de gameplay ook veranderd wanneer de speler transformeert in Peach? Op een dag dacht ik aan Bowsers trappen en stoten in plaats van Bayonetta's Wicked Weaves. Ik stelde dit idee voor aan Kamiya en hij zei "klinkt goed, doe het maar". Het volgende idee was om Bayonetta te laten transformeren in de Morph Ball van Samus. Dit idee heeft het helaas niet gehaald in het eerste deel van Bayonetta, maar... het is wel mogelijk in Bayonetta 2! Het bedenken van deze kleine extra's is een van de meest belonende eigenschappen van het werken aan games.

Toen ik de verschillende ontwerpen aan Nintendo gaf ter controle, was ik bezorgd over hoe "kindvriendelijke" Bayonetta er uit zag. Ik vond het bijvoorbeeld geen goed idee om te veel decolleté te laten zien, snap je... Maar toen Nintendo keek naar mijn Link design stelden ze zelfs voor om haar topje iets meer te openen... Wow."
De volledige blogpost kun je hier bekijken.

Gekoppelde games

Bayonetta 2 (Wii U)