[Nieuws] Geschreven door Erik op 2014-11-14 12:09:40

Aonuma over nieuwe en opgefriste elementen in The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D

In een interview met Famitsu, deed Eiji Aonuma een boekje open over het ontwikkelingsproces van The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D en de veranderingen die daaruit voortvloeiden. The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D is een titel waar fans al jaren om vragen. De producer van de franchise, Eiji Aonuma, was eerst echter tegen het idee van een remake. Volgens de beste man liep het team tijdens de productie van het origineel tegen teveel moeilijkheden aan. Daarnaast vermoedde hij dat er teveel verandert moest worden aan voor een eventuele opfrissing. Toch nam hij het idee van een remake serieus en kwam al snel met ideeën om het spelen van Majora's Mask gemakkelijker te maken.

"In Majora's Mask ging de moeilijkheidsgraad er vanuit dat spelers The Legend of Zelda: Ocarina of Time hadden gespeeld. Maar bij de remake moeten mensen die nieuw zijn bij de serie ook mee worden gewogen. Meer gespecificeerd: delen die de game als 'gewoon' beschouwden en niet werden uitgelegd, zijn allemaal aangepast. Daarnaast zijn uitdagingen die je pas na vele malen uitproberen snapte, beter te begrijpen gemaakt."
Dit houdt echter niet in dat het spel simpeler zal worden. De veranderingen zijn er meer voor gemaakt om spelers te helpen die helemaal vast zitten. Zo blijft de 'drie dagen-cyclus' gewoon intact en is het systeem om andere mensen hun acties op te volgen ook niet aangeraakt. Er is wel een 'bossbattle' aangepast, maar welke dat is laat Aonuma in het midden. Verder onthult hij een nieuw element: het is nu mogelijk om op twee plekken in het spel te vissen.

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D zal daarnaast positief profiteren van de inzichten die bij A Link Between Worlds en Ocarina of Time 3D zijn gedaan. Zo maakt de titel op bepaalde momenten gebruik van de gyroscoop - ofwel de 'motion controls' - in de Nintendo 3DS. Het ontwikkelingsteam wil daarnaast - á la A Link Between Worlds - ook op een plezierige manier gebruik te maken van het touch screen. Tot slot meldt Aonuma dat er geen grafisch verschil zit in de versie op de Nintendo 3DS en die van New Nintendo 3DS. Wel eindigt hij op een mysterieuze noot:
"Wacht alsjeblieft tot een later tijdstip voor de gelegenheid om te spreken over hoe het spelen op de New Nintendo 3DS verschilt."
The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D moet het tweede kwartaal van 2015 in de Europese schappen liggen.

Gekoppelde games

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D (Nintendo 3DS)