[Nieuws] Geschreven door Erik op 2014-11-20 07:47:59

Sakurai legt uit waarom Ridley niet speelbaar is in Super Smash Bros. for Wii U

IGN praatte met Masahiro Sakurai over Super Smash Bros. Wii U. Een van de onderwerpen was de bekende eindbaas uit de Metroid-serie, Ridley. Of meer specifiek: zijn speelbaarheid. Fans van Metroid willen al tijden een potje robberen met de kwaadaardige Ridley. Maar ook in Super Smash Bros. for Wii U is dit niet mogelijk. In plaats daarvan kan hij aan je zijde strijden in de Pyrosphere stage. Sakurai legt uit dat dit ook bewust is gedaan, omdat er simpelweg teveel aan Ridley geknoeid moet worden om hem 'normaal' speelbaar te maken. Zo is hij bijvoorbeeld een stuk groter ten opzichte van andere personages. Zijn woorden zijn als volgt (vertaald):

"Ik weet zeker dat Ridley een naam is die bij fans hoge verwachtingen heeft, maar als we hem tot een fighter zouden maken, is hij geen Ridley meer. Hij moet kleiner worden gemaakt, z'n vleugels moeten minder groot en hij kan niet meer vrijelijk vliegen. 

Accurate portretten schetsen van personages is iets waar ik ruim de aandacht voor wil geven. Als ik niet bij die gedachte blijf, dan moet de kwaliteit achteruit of dan moet de balans in het spel gebroken worden. Iets dat zo uit proporties is, kan het hele spel vernielen.

In plaats van een hoop ingewikkelde hocus pocus om Ridley een fighter te maken, kwam in me op dat Ridley beter gelaten kan worden zoals hij is. De correcte manier, waar hij echt aanvoelt als een kwade aanwezigheid. Er zijn ook andere iconen, zoals 'Metal Face' en de 'Yellow Devil' die effectief bijdragen aan het portretteren van elke wereld. Zij volgen een lange weg in het uitdiepen van de gamewereld en ik denk dat het interessant is om hier mee te experimenteren."
Je kunt vanaf 28 november met Ridley aan je zijde strijden in Super Smash Bros. for Wii U.

Gekoppelde games

Super Smash Bros. for Wii U (Wii U)