[Nieuws] Geschreven door Thomas S. op 2015-02-13 21:21:38

Aonuma: "Ik heb veel geleerd tijdens het maken van Majora's Mask 3D"

Eiji Aonuma, de producer achter meerdere The Legend of Zelda-games, geeft toe dat het ontwikkelproces van Majora's Mask 3D een moeilijke ervaring was. Majora's Mask 3D is na Ocarina of Time 3D en Wind Waker HD de derde remake van een The Legend of Zelda-titel die Nintendo in vier jaar uitbrengt. Hoewel er voor deze nieuwste remake veel personages en items hergebruikt konden worden uit Ocarina of Time 3D, heeft Aonuma de ontwikkeling van Majora's Mask 3D als pijnlijk maar tegelijkertijd ook leerzaam ervaren. Hieronder zijn woorden in een interview (vertaald):

"Om het maar even grof te zeggen: remakes doen pijn. Je wordt gedwongen te kijken naar beslissingen die je in het verleden hebt genomen en je kunt daarbij vaak niet geloven dat je het zelf toeliet dat de speler in een bepaalde situatie terecht kwam of dat je een bepaalde keuze maakte.

Miyamoto heeft het hier al meerdere keren met me over gehad. Hij zei: 'je moet terug kijken op je eigen werk en leren van wat je hebt gedaan in het verleden voordat je iets nieuws gaat maken'. En ik moet zeggen dat ik, ondanks het feit dat ik de ontwikkeling van Majora's Mask 3D een oncomfortabele ervaring vond, ik wel veel geleerd heb. Ik ben erg dankbaar dat ik voor mijn werk dit soort dingen mag doen."
The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D ligt sinds vandaag in de Europese winkelschappen voor de Nintendo 3DS.

Gekoppelde games

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D (Nintendo 3DS)