[Nieuws] Geschreven door Tobias op 2015-02-19 16:46:58

Aonuma vertelt waarom er niet elk jaar een gloednieuwe Zelda-game verschijnt

In een interview met IGN legt de director van de The Legend of Zelda-serie Eiji Aonuma uit waarom er niet ieder jaar een gloednieuw deel uit de serie verschijnt. Na The Legend of Zelda: Majora's Mask heeft Nintendo nooit meer maar één jaar aan een gloednieuwe titel in de The Legend of Zelda-serie gewerkt. In een interview heeft Aonuma verteld waarom dit nooit meer is gebeurd (vertaald):

"Het is een interessante vraag, want we bekijken zaken als de ontwikkelingstijd op dezelfde manier in Japan. Het wordt vaak gepresenteerd als een uitdaging naar de ontwikkelaars zelf om een vroege deadline te halen, wat vaak moeilijker is dan gedacht. Sinds ik een producent ben is het mij echter niet vaak als uitdaging gepresenteerd.

The Legend of Zelda: Majora's Mask was een game die meer was dan een nieuw spel met de engine en een aantal onderdelen uit The Legend of Zelda: Ocarina of Time. We moesten ook bedenken hoe we de wereld wilden veranderen, om iets ouds om te vormen tot iets nieuws. Ik vind dat zeker een leuke uitdaging. Ik vind het leuk om na te denken over hoe je games in een andere richting kunt duwen. Ik denk dat ik een zeer meeslepend thema of onderwerp nodig heb voordat ik zal overwegen om opnieuw een game te ontwikkelen in zo'n korte periode."
Tot slot zei Aonuma dat de cyclus van drie dagen in de gameplay van Majora's Mask ervoor zorgde dat het team verschillende ervaringen kon bewerkstelligen in het spel, ondanks de weinige middelen die het team aan het begin van de ontwikkeling tot zijn beschikking had. The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D ligt sinds vorige week vrijdag in de Europese winkelschappen voor de Nintendo 3DS.

Gekoppelde games

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D (Nintendo 3DS)