[Nieuws] Geschreven door Jeroen K. op 2015-03-11 20:11:44

Gevechtsdialogen verschillen op basis van jouw avatar in Xenoblade Chronicles X

Koh Kojima heeft als director van Xenoblade Chronicles X weer eens wat van zich laten horen op Twitter. Zaterdag liet Nintendo al het een en ander weten over het vechtsysteem, bijvoorbeeld over de communicatietechniek 'Soul Voice'. Dit houdt in dat er verdergaande communicatie met de teamgenoten plaatsvindt tijdens gevechten. Als je hen de hulp geeft waar ze om vragen, wordt dat beloond. Andersom kun jij ook je teamgenoten om hulp vragen. Per Twitter meldde Kojima het volgende (vertaald):

"Soul Voice, dat uitgebreid gepresenteerd werd in de gevechtscompilatievideo, maakt gevechten levendiger dan in Xenoblade Chronicles. Het was lastig om gepersonaliseerde uitspraken voor de twintig verschillende avatarstemmen te verzinnen - niet te vergeten het grote stemopnamewerk dat erbij hoort."
Afhankelijk van de avatar die je gekozen hebt, veranderen ook de Soul Voice dialogen. Dat antwoorde Kojima later op zijn Twitter. Nog onbekend is hoeveel dialogen het spel bevat en in hoeverre die exclusief blijven voor een bepaald soort avatar. Verschillen in de dialogen zijn vooral wenselijk als je het spel opnieuw speelt, maar normaliter wil je als speler in één playthrough zo veel mogelijk van de content meekrijgen. Xenoblade Chronicles X verschijnt 29 april in Japan. Een Europese releasedatum is vooralsnog niet bekendgemaakt.

Gekoppelde games

Xenoblade Chronicles X (Wii U)