[Nieuws] Geschreven door Thomas S. op 2015-03-12 16:26:06

Screenshots en video's tonen wapens en gevechten in Xenoblade Chronicles X

Op de Japanse website van Xenoblade Chronicles X is meer nieuwe informatie vrijgegeven over de precieze mechanics van de gevechten en wapens. Vorige week kregen we in een Japanse Nintendo Direct al meer info over hoe je team in Xenoblade Chronicles X in gevechten samen kan werken. Vandaag heeft Monolith Soft de officiële website weer geüpdatet en worden de diverse wapens en commando's verder uitgelicht. Anders dan in Xenoblade Chronicles voor de Wii kan in deze nieuwe game elk van je teamgenoten zowel lange afstandwapens als korte afstandswapens gebruiken. Het eerste filmpje onderaan dit artikel toont enkele gevechten en het wisselen tussen verschillende wapens. Alle wapens kennen een modus waarin ze automatisch aanvallen, maar hebben ook speciale 'Arts'. Een voordeel aan het gebruik van eerstgenoemde automatische aanvallen is dat deze zorgen voor de opbouw van TP: Tension Points. Deze punten kunnen tijdens een gevecht gebruikt worden om speciale handelingen te verrichten. Zo krijg je bij 1000 TP toegang tot speciale 'Tension Arts' en kun je bij 3000 TP een gedood personage weer overeind helpen zodat hij/zij weer mee kan vechten.

Ook nieuw is de mogelijkheid om delen van een vijand eerst te vernietigen zodat het gevecht makkelijker wordt of om speciale items te krijgen. Met behulp van speciale commando's kun je het door jouw bestuurde personage (of je teamgenoten) deze specifieke delen van een monster aan laten vallen. Deze Ally Commands zijn echter ook nog verder uitgebreid. Hiermee kun je bijvoorbeeld de opdracht geven om een vijand van een bepaalde kant aan te vallen of het signaal geven om terug te trekken. Xenoblade Chronicles X verschijnt 29 april in Japan. Een Europese releasedatum is vooralsnog niet bekendgemaakt.

Gekoppelde games

Xenoblade Chronicles X (Wii U)