[Nieuws] Geschreven door Jeroen K. op 2015-04-25 09:11:30

HAL Laboratory denkt buiten de box voor BOXBOY!

Yasuhiro Mukae vertelt over het ontwikkelproces achter BOXBOY! Uit het niets verscheen BOXBOY! een paar weken geleden ineens in de Nintendo Direct. Niet alleen de aankondiging, maar ook de release van de game kwam plots. En dat terwijl niet de minste studio achter het project zit. Het spel wordt namelijk ontwikkeld door HAL Laboratory, onder andere bekend van de Kirby-serie. Onlangs kreeg Kirby and the Rainbow Paintbrush nog een mooie 7,8 in onze review. Director Yasuhiro Mukae geeft opheldering over het project BOXBOY!. In een recent interview spreekt hij onder andere over het originele concept (vertaald):

"BOXBOY!'s concept begon met mijn poging om een project te bedenken met NES- of Game Boy-stijl gameplay. Dat project-plan begon officieel in juli 2011, maar dat was niet meer dan het eind van al het brainstormen. Pas in 2013 bracht ik het als echt voorstel binnen het bedrijf.

In termen van Game Boy-spellen is vooral The Legend of Zelda: Link's Awakening een grote invloed op mijn leven geweest. Het is een heel compleet spel, waar elk element (verhaal, spelwereld, muziek, puzzelen) fantastisch is. "
Om in de Game Boy-retrostijl te blijven moest Yasuhiro veel doen en laten. Hoe kwam hij tot het design van puzzels en levels (vertaald)?
"Om te beginnen besloot ik wat het hoofdgameplay-element voor elke wereld zou worden om vervolgens thema's voor alle werelden te bedenken. Een enkel element bedenken om als gameplay-thema te dienen voor elke wereld zorgt voor een structuur waarin gamers blootgesteld worden aan nieuwe elementen terwijl ze verder spelen. Ook bedacht ik een puzzelthema per wereld om te verzekeren dat de oplossing van de puzzel voor de hand ligt."
Bekijk het gehele interview hier. BOXBOY! is al verkrijgbaar voor de Nintendo 3DS-eShop, een review volgt nog op N1ntendo.

Gekoppelde games

BOXBOY! (Nintendo 3DS eShop)