[Nieuws] Geschreven door Thomas S. op 2015-04-25 13:57:06

Takahashi: "De ontwikkeling van Xenoblade Chronicles X was lastiger dan we dachten"

In een interview met director Takahashi van Monolith Soft vertelt hij onder andere over de ontwikkeling van Xenoblade Chronicles X. Terwijl de Japanse release van Xenoblade Chronicles X voor de Wii U met rasse schreden nadert, krijgen we steeds meer informatie over deze open world JRPG. Zo werden we gisteren getrakteerd op een korte presentatie van Nintendo of America en krijgen we vandaag wat meer zicht op het ontwikkelproces van deze immense game. In een interview door de Japanse winkelketen Joshin vertelt executive director Takahashi over deze ontwikkeling en zijn ervaringen met het spel (vertaald):

Een open world game maken was makkelijker gezegd dan gedaan. Zoals jullie misschien wel weten, was het ook onze eerste HD-titel. De ontwikkeling van Xenoblade Chronicles X was daardoor totaal anders dan vorige projecten als het gaat om het verdelen van taken en werknemers. We konden er niet van uitgaan dat bepaalde dingen na een dag af waren, maar na een groot aantal aanpassingen nam de game zijn uiteindelijke vorm aan. Er waren genoeg complicaties, maar gezien het resultaat denk ik dat het de moeite zeker waard is geweest.

Hoewel ik onlangs vertelde dat we de gevechten een soort hack-'n-slash-gevoel wilden geven, hebben we ook uitdagingen in de game verwerkt die wat langer duren. Hierbij zijn bijvoorbeeld zeldzame wapens te verkrijgen die je niet in een winkel kunt kopen. We willen mensen aanmoedigen ook deze lastige gevechten aan te gaan en de verkregen wapens met de rest van de wereld te delen!
Xenoblade Chronicles X verschijnt op 29 april in Japan. Een Europese releasedatum is vooralsnog niet bekend.

Gekoppelde games

Xenoblade Chronicles X (Wii U)