[Nieuws] Geschreven door Mark op 2015-07-11 20:57:03

Veel informatie van Monster Hunter X vrijgegeven

Er is veel informatie van Monster Hunter X vrijgegeven. Tijdens de Monster Hunter's Gathering 2015, een evenement dat door Capcom georganiseerd wordt, is een nieuwe game in de Monster Hunter-serie aangekondigd voor de Nintendo 3DS, welke gedoopt is onder de naam Monster Hunter X. Deze game maakt gebruik van dezelfde engine als Monster Hunter 4 Ultimate en krijgt een flitsende actievolle stijl, vergelijkbaar met de Frontier-serie. Het Japanse blad Famitsu heeft veel informatie over Monster Hunter X vrijgegeven. Het volgende stond in het magazine: (vertaald)

De plannen voor Monster Hunter X kwamen ergens tijdens de ontwikkeling van Monster Hunter 4 Ultimate naar boven. Capcom wilde het nieuwe spel een feestelijker tintje geven, in tegenstelling tot Monster Hunter 4 Ultimate, waardoor ze besloten hebben om de dorpen van de vorige titels uit de serie terug te halen. Tevens hebben ze vier hoofdmonsters aan de game toegevoegd, in plaats van de gewoonlijke één per spel.

De ontwikkelaars van Capcom zijn bij deze Monster Hunter-game vooral bezig geweest met de vraag: Hoe kunnen we dezelfde wapens gebruiken en ze toch voor elke speelstijl geschikt maken? Uiteindelijk hebben ze de "Hunting Style" ontwikkelt. Door dit systeem kan er meer uit elk wapen gehaald worden, zodat het in verschillende situaties te gebruiken is.

Capcom dacht er in eerste instantie aan om een nieuw soort wapen aan Monster Hunter X toe te voegen. Hoewel het spel daardoor wellicht beter zou kunnen verkopen, zou het veel werk geëist hebben en tevens een focus op het maken van nieuwe wapens. In plaats daarvan heeft het team besloten om de speler zogenaamde "attachments" aan wapens toe te laten voegen.

Hunting Style komt in vier variaties. De eerste is de standaardstijl zoals in eerdere games gebruikt is. De tweede laat je meer "Hunting Arts" plaatsen dan normaal, wat gepaard gaat met meer aanvallende acties. De derde stijl is gespecialiseerd in luchtgevechten en laat de speler tevens van monsters springen voor speciale aanvallen en meer. Dan is er nog de vierde stijl met het thema "verander een noodsituatie in een kans"....

"Hunting Arts" is ontstaan uit het idee om spelers hun eigen unieke kenmerken te geven aan hun personage. Er zijn verschillende "Arts" en deze verschillen door de manier waarop ze gebruikt worden door de speler. Sommige werken beter in combinatie met de juiste Hunting Style. Het is aan de speler om de juiste "match" te vinden die tevens aansluit bij zijn behoeften. Hunting Arts variëren van speciale aanvallen die ontzettend veel schade aan vijanden doen, tot het genezen van bondgenoten en krachten die jouw party ondersteunen. Capcom heeft verschillende Hunting Arts voor elk wapen klaargemaakt en daar zitten enkele basis Hunting Arts tussen, die voor elk wapen gebruikt kunnen worden. 

De vier hoofdmonsters van Monster Hunter X zullen niet zomaar verschijnen als je het spel doorloopt. Ze zijn echter van hetzelfde kaliber en zijn ongeveer even sterk. De ontwikkelaars noemen ze daarom dan ook de "Elite Four" van alle monsters. Dinobaruto is het monster dat deze keer getoond is en is gebaseerd op Rathalos. De ontwikkelaars wilden een land-type monster maken van deze vliegende wyvern. Dinobaruto zal vuuraanvallen kunnen gebruiken en focust zich op grondgevechten. Het heeft de vorm van een monster dat zomaar in de tijd van de dinosauriërs had kunnen leven en door zijn staart en aanvalskenmerken, geeft het tevens een beetje een ridder- en zwaardmangevoel. Al met al is dit het meer orthodoxe monster van de vier belangrijkste monsters van het spel. Tenslotte komen hoofdmonsters van eerdere Monster Hunter-delen ook terug in deze game. Dit zijn Zinogre, Tigrex, Brachydios, en Rathalos"
Monster Hunter X verschijnt deze winter in Japan voor de Nintendo 3DS, een Europese releasedatum is vooralsnog niet bekend.

Gekoppelde games

Monster Hunter Generations (Nintendo 3DS)