[Nieuws] Geschreven door Mink op 2016-08-13 12:31:29

Aonuma over de dag- en nachtcyclus in The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Eiji Aonuma heeft in een interview met EDGE gesproken over The Legend of Zelda: Breath of the Wild voor de Wii U en de NX. The Legend of Zelda: Breath of the Wild zal de eerste nieuwe The Legend of Zelda-game zijn voor de Wii U. Gelijktijdig is het de eerste aangekondigde game voor de NX. Vandaag hebben we Eiji Aonuma die spreekt over het aankomende avontuur. In een interview met EDGE heeft Eiji Aonuma gesproken over hoe lastig het was om de dag- en nachtcyclus te creƫren in The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Volgens de director van de serie wilde hij de nacht niet donker en beangstigend maken. Eiji Aonuma wist het volgende te melden (vertaald):

"We wilden niet iets maken wat donker en eng is. Ik ben op hoge bergen geweest in de nacht en heb de sterren gezien; het was compleet donker maar het sterrenlicht maakte het lichter. Ik wilde voor The Legend of Zelda: Breath of the Wild dat de omgeving in de nacht hetzelfde oogt. Wanneer het donker is, zijn er altijd elementen in de omgeving die schijnen zodat de speler ze kan gebruiken om de weg te vinden."
The Legend of Zelda: Breath of the Wild verschijnt in 2017 in de winkelschappen voor de Wii U en NX.

Gekoppelde games

The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Wii U)

The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo Switch)