[Nieuws] Geschreven door Rowan op 2017-01-26 09:57:28

Eiji Aonuma deelt interessante feitjes over het ontwikkelingsproces van Breath of the Wild

Eiji Aonuma deelt het een en ander over het ontwikkelingsproces van Breath of the Wild! The Legend of Zelda-producer Eiji Aonuma laat weten dat er 300 mensen aan het nieuwste Zelda-spel hebben gewerkt. Dat is mogelijk hét grootste team dat ooit voor een game is samengesteld. In een interview met het Franse tijdschrift Lemonde deelt hij veel informatie over het ontwikkelingsproces van de nieuwe Zelda. Het heeft ongeveer vier jaar geduurd om het spel te maken. Aonuma vertelde dat de 'shrines' in The Legend of Zelda: Breath of the Wild niet te lang en complex mochten zijn, omdat de speler het spel anders niet zou kunnen uitspelen. De tempels in Breath of the Wild zijn niet gelinkt aan de omgevingen waarin je ze vindt. Als je bijvoorbeeld een Shrine in het bos vindt, wil dat niet zeggen dat dit thema in de desbetreffende tempel terugkomt. Overigens zijn de tempels meer bedoeld als beloningssysteem dan trials. In voorgaande games uit de serie, zoals Skyward Sword, speelde de omgeving van zo'n tempel vaak nog wel een rol. Aonuma vond het belangrijk om zelf de tekst te schrijven voor de oude man die je als eerste tegenkomt in Breath of the Wild. Vroeger verwerkte Aonuma al verborgen boodschappen voor zijn zoon in games. Het brein achter Zelda stopte daar echter mee naarmate zijn zoon ouder werd. The Legend of Zelda: Breath of the Wild komt op 3 maart uit op de Nintendo Switch en de Wii U.

Gekoppelde games

The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo Switch)