[Nieuws] Geschreven door Bas op 2017-02-01 19:11:23

Fire Emblem Heroes moet steeds verbonden zijn met internet, gevechtsinfo en meer

Fire Emblem Heroes zal continu in verbinding moeten staan met internet. Ook is er meer informatie beschikbaar over deze smartphone-game. De smartphone-game Fire Emblem Heroes biedt wat je van de serie kunt verwachten: strategische gevechten. De maps zijn speciaal ontworpen voor je smartphonescherm en aanvallen geschiedt door een personage naar een vijand toe te slepen of hem op een leeg vakje te plaatsen en vervolgens een actie te kiezen. Nintendo maakte vandaag bekend dat de eerste mobiele iteratie uit de Fire Emblem-serie voortdurend verbonden moet zijn met het internet om te functioneren. Belangrijk is om te weten dat dit niet gelijk staat aan een continu dataverbruik. Het spel zal namelijk periodiek verbinden met de server om gegevens uit te wisselen, wat de hoeveelheid data die uit je mobiele bundel verbruikt wordt zal verminderen. Nintendo laat weten dat het verbruik van dezelfde orde zal zijn als de doorsnee smartphone-game. Uit previews van GameXplain en Polygon is ook een hoop informatie voortgekomen over Fire Emblem Heroes. Zo kun je bijvoorbeeld alle illustraties van een personage bekijken op het statusscherm ingame en kun je ook hun verschillende voicelines afspelen. Ook hun individuele biografie en link naar de Fire Emblem-serie is hier te vinden. De eenheden kunnen tijdens gevechten elkaar ondersteunen via "Assist Skills", welke geactiveerd kunnen worden wanneer een eenheid naast een bondgenoot staat.

Ook is er meer uitleg over het sterrensysteem dat Fire Emblem Heroes kent. Indien een personage level 20 bereikt kunnen ze een rang hoger klimmen, waarmee ze één ster verdienen. De totale hoeveelheid sterren die een personage verzameld heeft zal een direct effect hebben op de gevechtsefficiëntie van de eenheid. Als we naar de gevechten kijken, blijkt dat de speciale vaardigheden na gebruik een tijdje in cooldown gaan, alvorens ze weer opnieuw gebruikt kunnen worden. Indien je de animaties tijdens gevechten niet wilt zien of indien je telefoon er traag van wordt, bestaat er een mogelijkheid de animaties uit te zetten. Ook bestaat er een auto battle-optie, deze optie zal De moeilijkheidsgraad in de verhaalmissies is vrij te kiezen. Het formaat van de beloning neemt wel drastisch toe naarmate je moeilijkere missies kiest, maar deze kosten ook meer stamina. Je kunt in verhouding dus minder moeilijke missies starten dan makkelijkere missies. Naast missies is er ook een Arena-modus. Deze modus gebruikt een ander stamina-mechanisme, namelijk zogeheten Dueling Swords. Per dag krijg je dire Dueling Swords en per gevecht zet je er één in.

Fire Emblem Heroes zal een free-to-play-game zijn. Echter moet er wel geld verdiend worden door Nintendo. Om deze reden is er gekozen voor een systeem met zogeheten "orbs". Deze orbs kun je via microtransacties aanschaffen via het betaalsysteem van de appstore en Google Play (afhankelijk van welk besturingsprogramma je telefoon gebruikt). Echter is het belangrijk om te weten dat het spel ook zonder deze transacties gespeeld kan worden en dat ze enkel bedoeld zijn om voortgang te bespoedigen, personages vrij te spelen en cosmetische aanpassingen te doen aan je kasteel. Deze orbs kunnen ook via opdrachten in het spel zelf verdiend worden. Fire Emblem Heroes zal op 2 februari verschijnen voor iOS en Android.

Gekoppelde games

Fire Emblem Heroes (iOS)

Fire Emblem Heroes (Android)