[Nieuws] Geschreven door Nathan op 2017-03-02 11:16:13

Ontwikkelaars over invloed van oude games op The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Op de Game Developers Conference 2017 in San Francisco hebben ontwikkelaars van The Legend of Zelda: Breath of the Wild een panel gehouden. In dit artikel gingen de ontwikkelaars dieper in op oude concepten en designs voordat het spel zijn huidige vorm begon aan te nemen. Daar bleef het echter niet bij. In San Francisco is ook gesproken over bepaalde keuzes die de ontwikkelaars hebben gemaakt zodat ze bepaalde gevoelens en gedachten bij de speler kunnen opwekken. Zo is de tekenstijl van The Legend of Zelda: Breath of the Wild geïnspireerd door die van The Legend of Zelda: The Wind Waker, dat oorspronkelijk voor de Nintendo GameCube verscheen en in 2013 in HD is uitgekomen voor de Wii U. De tekenstijl moest 'verfrissend en vol van smaak' zijn en met de kleurrijke artstyle die het spel uiteindelijk heeft gekregen hopen de ontwikkelaars dit te bereiken.

Meneer Takizawa, die het panel samen met meneer Dohta en meneer Fujibayashi organiseerde, noemt de tekenstijl van The Legend of Zelda: Breath of the Wild de 'verzoening van speelbaarheid en realiteit'. In het Japans is er de uitdrukking 'gutto kuru', wat zoiets betekent als 'de ziel roeren'. Dit is precies wat meneer Takizawa hoopt te bereiken bij de spelers van The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Hiervoor moesten een aantal conventies van de serie echter het onderspit delven. Aan het einde van de presentatie verscheen deze foto van het ontwikkelingsteam van The Legend of Zelda: Breath of the Wild op het scherm. Het team bedankt alle fans voor hun steun tijdens de ontwikkeling en hoopt dat iedereen veel plezier aan het spel zal beleven. The Legend of Zelda: Breath of the Wild verschijnt morgen, op vrijdag 3 maart, wereldwijd voor de Wii U en de gloednieuwe Nintendo Switch.

Gekoppelde games

The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Wii U)

The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo Switch)