[Nieuws] Geschreven door Mink op 2017-03-06 11:08:17

Breath of the Wild director over touchscreen mogelijkheden Wii U-versie

In een interview met IGN heeft Hidemaro Fujibayashi gesproken over de Wii U GamePad mogelijkheden van The Legend of Zelda: Breath of the Wild. The Legend of Zelda: Breath of the Wild had in het begin een grote map op de Wii U GamePad staan, met mogelijkheden om te fast travelen. Dit is niet meer aanwezig in de uiteindelijke versie van de game en Hidemaro Fujibayashi, director van de titel, heeft in een interview daarover gesproken. Hij zei (vertaald):

"Toen we de game ontwikkelden voor de Wii U hadden we touch features geïmplementeerd. Toen we de game gelijktijdig gingen ontwikkelen voor de Nintendo Switch, wilden we eigenlijk dezelfde ervaring op beide consoles.

Toen we aan het testen waren, bleek dat het kijken naar de Wii U GamePad je uit de flow haalde van de game. Het was een belemmering op de ervaring. Zonder dat je telkens op en neer moest kijken, werd de ervaring een stuk rijker. We kwamen erachter dat één scherm de enige manier was om dit spel te spelen.

Er was geen twijfel of spijt bij het weghalen van deze feature aangezien het achteraf eerder een belemmering was dan een goede feature."
The Legend of Zelda: Breath of the Wild is verschenen op 3 maart voor zowel de Nintendo Switch als de Wii U.

Gekoppelde games

The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Wii U)